volvo_penta_ Startet 16.April.2016 Del på Facebook Startet 16.April.2016 Det står i manualen åpningstrykk 250 bar og innstillingstrykk 255-263 bar med ny fjær, hva bruker man hvis det blir bytte av spisser og shimsing med eksisterende fjær? Får man kjøpt shims, eller lager man selv? Noen som har erfaring med kjøp av dysespisser fra økonomideler og har noen tips til delenummer? Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 16.April.2016 Del på Facebook Svart 16.April.2016 Shims får man bla annet kjøpt hos Scandiesel, eller hos dieselverksted i nærheten der du bor,de leveres normalt i sett på ca 100stk. Du trenger et assortert utvalg for å komme i mål normalt sett. Mener shimsett kostet mellom 2-3000 kr, men det er ende år siden. Ikke lag selv, det blir ofte tull. Klipp for all del ikke til shims av "metallark", de går ofte i oppløsning og kan tette retur løpet. Juster åpningstrykk til 255-260 bar, trykket synker 5-10 bar når dysenålens sete har slått seg til i løpet av de første timene. Det står et nr på de gamle dysespissene som du sikkert får oversatt hvis du googler. Hvis du ikke har drevet med dette før ville jeg kjøpt byttedyser eller levert de brukte til rep. Pass på at ikke kobberhylsen følger med opp når du tar ut dyseholderen fra toppen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.