Jump to content

To uker båtplass på Hvaler i sommer. Trenger råd.

ToreSB

Recommended Posts

Vi har leid en hytte på østre Hvaler i to uker og tenker å være på seiltur både før og etter. Men da må båten ligge trygt et sted i nærheten den tiden vi er på hytta.

Jeg er ikke helt komfortabel med at den skal ligge på svai så lenge med lite tilsyn, og har ikke lyst til å betale full gjestehavnpris samtidig med hytteleie.

Billig havn i en til to uker er ikke så lett å finne midt i sesongen, men hvis noen har noen gode tips vil jeg gjerne høre. Vi seiler, så det må ikke være for langt unna. Området mellom Strømstad, Skjebergkilen og Hvaler egner seg.

En bøye eller båtforening med plass til ok langtidspris? Eller tips om trygg svaiplass? Det er sikkert noen andre som har funnet en løsning på dette før.

Dette vil være tiden fra ca 17.juli og en til to uker frem.

Guest Avmønstret#

Sarpsborg seilforening er med i frihavnordningen. Ikke helt Hvaler men ikke veldig langt unna heller, spørs jo hvor hytta er og hvilken jolle du har. 

Veldig synd ikke flere havner er med da hadde dette løst seg greit og billig for mange. Tror ikke noen andre havner i Hvalerområdet har tatt seg bryet å være med..

Takk for gode tips.

Har sendt en IM til Capt.Chaos. Det hadde vært en suoer løsning. Men sjekker med båtforeningene i området i neste runde.

Min hjemmehavn (Skøyen) er også med i frihavnsordningen, så jeg har vurdert Sarpsborg seilforening. Men er litt skeptisk til 8NM i motvind ut Singlefjorden i et 8ft jolle med 5hk...

Holtekilen er super med tanke på beliggenhet, men er usikker på om jeg kommer til å sove godt på hytta når jeg hører at det blåser mye.

Båten ligger nok egentlig fint på svai på egen hånd så lenge det er god ankerbunn. Problemet er nok nervene til skipperen, og de er litt vanskelige å oppgradere :-)

Bruce-kopi og blytau og en stor daumann holder oss nok på plass, men jeg kommer til å engste meg konstant. På den andre siden er kanskje medisinen mot ankernerver nettopp å la båten ligge på egen hånd noen ganger, og se at det går bra.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...