armando Startet 17.April.2016 Link til dette innlegget Startet 17.April.2016 Er Yamarin og Nordkapp verdige konkurrenter, eller er Nordkapp ett hakk opp ift kvalitet og finish? Bakgrunnen for spørsmålet er fordi vi vurderer båt før sommeren og jeg har skalert utvalget ned til to modeller/merker, nemlig Nordkapp 705 Endruo og Yamarin 75 BR Cross. Når det er sagt er jeg også åpen for andre modell/merke-anbefalinger. Jeg innser at det er noen fundamentale forskjeller mellom disse modellene, den ene en klassis skjærgårdsjeep mens den andre er en bowrider. I tillegg er størrelsen forskjellig, men begge to gir meg det jeg krever ift plass og utnyttelse (synes Nordkapp 760 Enduro blir en for pompøs solslikker). Det jeg liker med Nordkapp 705 er stil & design, motoren (G2) og praktiske løsninger. I tillegg innbyr den litt skarpere V-bunnen til lengre etapper og grovere sjøl, men det gjelder vel begge modeller? Eneste minuset på Nordkapp'en er at vindskjermen kanskje er litt snau og knapt skjermer de to som sitter bak den. Hva da med passasjerene bak? I Yamarin'en derimot er vindskjermingen genial. Hva mener dere? Er det mulig å sammenligne disse to modellene eller er de såpass forskjellig at det blir mer en subjektiv vurdering? Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 17.April.2016 Link til dette innlegget Svart 17.April.2016 Hvis flere en to skal ha ly bak vindskjermen er vel egentlig nordkappen diskvalifisert? Jeg synest det er ubetalelig å sitte godt i le bak en god vindskjerm. Det viktigste du kan gjøre er å få en prøvetur med begge båtene, helst på samme dag for skikkelig sammenligning. Finnmaster har fått en konkurent til yamarin, husky r8.... Sitér dette innlegget Link to post
armando Svart 17.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2016 På en måte er den det, men så var det dette med kvaliteten generelt da. Jeg har en følelse av at Nordkapp er en bedre sammenskrudd båt..... Uansett, takk for tipset, skal sjekke ut Husky R8 Sitér dette innlegget Link to post
Dissern Svart 15.November.2017 Link til dette innlegget Svart 15.November.2017 Heisann! Hva falt valget på til slutt? Jeg er i nokså samme situasjon ift valg av båt til 2018 sesongen. Ser på Nordkapp Enduro Ranger 705, Nordkapp Avant Ranger 705 og Yamarin Cross 75BR. Båten skal brukes like mye til kjøring med kone og 2 barn som den skal brukes av meg alene for kjørings del. Hvis noen har innspill ift egne erfaringer på disse båtene så er det supert! PS ankervinsj med fjernkontroll kommer på over 50 laken på Nordkapp, er det verdt det? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.