Egor Svart 14.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2021 Takk. Det som skjedde er følgende: 1. Blinking forsvant 2. Pumpa starter og går 3. Det er ingen rød lys som lyser 4. Etter 5 minutter begynner det røde lyse å blinke 5. Det er ingen varme på plata Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 14.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2021 Det er vel et tydelig signal om at glødestiften har tatt kvelden. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Wallas Service Svart 14.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2021 Mest sannsynlig det ja. Og mens du er i gang kan du skifte bunnmatte i den også, så er det gjort. Ser du bor i Bærum? Deler får du kjøpt hos Sunwind på Rudssletta. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Lars H. Svart 14.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2021 En liten ting til, er du sikker på at du har god spenning frem til apparatet slik at glødestiften blir ordentlig varm, om den da ikke er avbrent? Start gjerne opp motoren slik at du får god spenning som en test. Du er vel ikke uenig i det Wallas Service? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Wallas Service Svart 14.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2021 Har det vært dårlig spenning, hadde det gule lyset blinket. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Egor Svart 15.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2021 Takk, da blir det en tur til Sundwind. Det er bra med spenning så det kan utelukkes :) Sitér dette innlegget Link to post
Egor Svart 12.August.2021 Link til dette innlegget Svart 12.August.2021 Oppdatering og nye spørsmål: Hentet wallas fra service hos Sundwind som byttet kretskortet (det er dyrt :( Montert i båten og koblet til. Det som skjer nå er følgende: Gult lys er på, dieselpumpa går, plata blir noe varmere enn sist - så slår den seg av som sist (med blinkende rødt lys). Min teori er at wallas får ikke tak i brenselet. Har demontert slange og det virker som det kommer ikke noe diesel opp. Hva er problemet? Er det pumpa som er for svak eller er det tett slange? Det er en diesel filter på slangen som er ren og fin. Tips til videre feilsøk mottas med takk. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 12.August.2021 Link til dette innlegget Svart 12.August.2021 Ta av dieselslangen med filteret og blås gjennom for å sjekke at den er åpen. Noe annet kan det neppe være iom. at den har vært på service. jeg forutsetter at du har god spenning, helt frem til apparatet. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Egor Svart 16.August.2021 Link til dette innlegget Svart 16.August.2021 Testet på nytt. Tok av slangen begge steder og blåste gjennom med en sykkelpumpe også uten filter. Startet ovnen igjen men den trekker ikke brenstoffet... Slik ser slangen ut. Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 16.August.2021 Link til dette innlegget Svart 16.August.2021 Hadde du ikke denne hos Sunwind til service nå nettopp? Ta den med tilbake, de vil se på den mest sannsynlig med det samme, uten at det koster noe forhåpentligvis. Kanskje de har stilt inn en feil på kretskortet, eller at pumpa har tatt kvelden. Rart at de ikke har oppdaget dette når den var inne i så fall. Slår forresten pumpa? Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Egor Svart 16.August.2021 Link til dette innlegget Svart 16.August.2021 det var det som var rart, pumpa slår men kanskje ikke skaper nok trykk. Ringer service i morgen.' Sitér dette innlegget Link to post
Egor Svart 17.August.2021 Link til dette innlegget Svart 17.August.2021 Oppdatering og avslutning: Strammet alle slangekoblinger - nå funker denne. Trolig var det en luftlekkasje et eller annet sted så pumpen klarte ikke å få opp vakuum. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.