Philonica III Startet 17.April.2016 Link til dette innlegget Startet 17.April.2016 Hei Da har vi solgt Scand Atlanticen vår og er på jakt etter ny båt. Dersom du vet eller kjenner noen som vet om en båt som passer oss ta kontakt. Det vi ønsker er en båt som er lukket, 32-40 fot med eller uten FB, en eller to motorer, IKKE DREV- prisklasse 6-700t. R Isaksen Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 17.April.2016 Link til dette innlegget Svart 17.April.2016 Jeg har hatt Riviera 925 som favoritt i mange år. Kjøpte oss en i fjor, angrer ikke. Kvalitet ! Denne kom ut i forrige uke, mye utstyr.. kan være noe å titte på ? http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=74067794&ref=favorites&favoriteListId=5742725 Sitér dette innlegget Link to post
Philonica III Svart 17.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2016 Fin båt denne, men vil ha litt større en den vi hadde som var 960 uten b.plattform og baugspyd. R Isaksen Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 17.April.2016 Link til dette innlegget Svart 17.April.2016 Klassiker med meget voksne 35 fot:http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=61194931 Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Worry II Svart 17.April.2016 Link til dette innlegget Svart 17.April.2016 Da blir det nok dobbel installasjon, ja.. Sitér dette innlegget Link to post
Philonica III Svart 17.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2016 Kjempe fin denne princessen der men ligger 60-70 høvdinger over mitt budsjett, men hva mener dere om denne? http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=72546946 R Isaksen Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 17.April.2016 Link til dette innlegget Svart 17.April.2016 Flott den nimbusen, men ikke imponert over kun 4 køyeplasser i så stor båt ?! Sitér dette innlegget Link to post
Philonica III Svart 17.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2016 Nokk med køyeplasser for oss, men motor, pris osv. R Isaksen Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 17.April.2016 Link til dette innlegget Svart 17.April.2016 Jeg ville ikke kjøpt en båt med TAMD40B i 2016, så om båten i tillegg ha 2 av de, ville jeg satt den som uaktuel. Om jeg var utdannet maskinist, derimot.. ville det vært et ok emne den Nimbusen. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 17.April.2016 Link til dette innlegget Svart 17.April.2016 Enig i den slutningen. 40b motorer er vel så gamle at de bør regnes som nedskrevet og nye motorer kalkuleres inn. Det er vel nesten garantert at noe dukker opp hver sesong. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Philonica III Svart 17.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2016 ja- men prisen da med disse motorene, er den for høy? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 17.April.2016 Link til dette innlegget Svart 17.April.2016 Jeg synes kanskje prisen er litt høy motorene tatt i betraktning, men jeg vet ikke hva disse båtene normalt omsettes for. Hva koster det å sette inn to nye? Det er vel en påkost som vil tvinge seg fram etterhvert. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Scand 360 dc Svart 18.April.2016 Link til dette innlegget Svart 18.April.2016 Tror ikke den prisen er for høy. Vi kjøpte lik båt i vinter med samme motorer som denne. Hadde Trawler i tankene,men det ble Nimbus 4000. Må bare si jeg er utrolig fornøyd med denne båten. Meget gjennomført praktisk båt som er bygget solid. Om motorene er tatt vare på så kan de holde lenge med litt stell enda. Det går jo an å ta litt hensyn til at de er gamle, ta det pent og rolig på vannet så tror jeg dere har mye glede av denne enda. Sitér dette innlegget Link to post
Philonica III Svart 18.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2016 (redigert) Tror ikke den prisen er for høy. Vi kjøpte lik båt i vinter med samme motorer som denne. Hadde Trawler i tankene,men det ble Nimbus 4000. Må bare si jeg er utrolig fornøyd med denne båten. Meget gjennomført praktisk båt som er bygget solid. Om motorene er tatt vare på så kan de holde lenge med litt stell enda. Det går jo an å ta litt hensyn til at de er gamle, ta det pent og rolig på vannet så tror jeg dere har mye glede av denne enda. Er vel dette jeg ville høre. Virker som enkelte i dette forum tror disse motorene ble laget av papp. Har hatt atlanticen min i nesten fire år med tilsvarende motorer og må nokk si jeg på dette forum har sett at det er både nyere og såkalte bedre motorer som har slite mere en det jeg har gjort med mine. 2500 t. hva er det, det er ingenting så lenge motorene blir stelt. Jeg er en gammel fisker og kjenner til motorer som har både 10 og 12 tusen timer på seg. Volvo md17 som jeg hadde i forrige båten ble og dømt til moringer av ekspertene på dette forum. Har snakket med nåværende eier, den går fortsatt, merkelig for den skulle da vært moring for lenge siden- går enda 13 år etter den fikk dommen her.. Komodo sier: det er en påkost som vil tvinge seg på etterhvert. Minner meg om faren min som etter og ha delt ut noen ørefiker sa; har du ikke gjort noe galt så kommer du til og gjøre det. Må da sies vi var 5 brødre som voks opp og var vel ikke helt god noen av oss. Nimbus4, tror du jeg kommer inn på en firemeters plass. Atlanticen er 345, skrår litt i skroget og har god plass. Nimbusen er 15 cm bredere, 7.5 cm på hver side. Skrår nimbusen eller er det rett ned? R Isaksen Redigert 18.April.2016 av Philonica 2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 18.April.2016 Link til dette innlegget Svart 18.April.2016 Mine Tamd 40b har gått 3500 timer nå,går så pent som bare det. Tror ikke disse tar kvelden enda. Ganske enkel konstruksjon på disse. For dem som ønsker fart på vannet så kunne nok båten hatt 2 x 260 slik det er på nyere modeller, men for oss er 2 x 165 helt ok. Har testet ut litt dette med å gå med en motor, det virker som en fin løsning for å holde lav fart og pent forbruk. Da får man også med seg den fine naturen som er langs kysten.:) Det vi har blitt positivt overasket over med denne båten, er den gode kvaliteten denne gamle damen holder. Her ser ikke noe ut til å være tilfeldig. Fantastisk å kunne sitte på fly å nyte solen, så ned i lun og varm hytte på kvelden. Mye båt for pengene syns vi.:) Lykke til med jakt på båt. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 18.April.2016 Link til dette innlegget Svart 18.April.2016 Sjekk at gear på Nimbusen er kurante og deler kan skaffes. Det er sunt og være litt skeptisk til en så gammel motor pakke. Dele tilgang er ikke selvsagt. Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 18.April.2016 Link til dette innlegget Svart 18.April.2016 Tror nok motorene kan holde, men alle jeg kjenner som har slike motorer sliter med at de går varm. Dermed må man stadig fikse på varmeveksleren. Tror nok man har veldig mye igjen for å legge til litt slik at man kan få en med 41 motorer. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 18.April.2016 Link til dette innlegget Svart 18.April.2016 Tror nok man har veldig mye igjen for å legge til litt slik at man kan få en med 41 motorer. Enig. Prøve med skambud på denne ? http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=74296845 Sitér dette innlegget Link to post
Scand29bal Svart 18.April.2016 Link til dette innlegget Svart 18.April.2016 (redigert) Jag tänker att en 2x41 installation är mer passande för både skrov och båt. gillar Nimbus 4000/4004/carisma men jag skulle definitivt gått för dom lite efektstarkare 41 motorerna. finns få saker som är så tråkigt som att vara undermotoriserad. detta skrovet är väl ett planande skorv med och vill kanske marsha på ca 18-19 knop och det blir ju full gas med 40 motorerna. Redigert 18.April.2016 av Scand29bal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 18.April.2016 Link til dette innlegget Svart 18.April.2016 Klassiker med meget voksne 35 fot:http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=61194931 Denne er fin, men er vel en god del overpriset. Ser den er satt ned nylig, men 800K er for mye, etter min mening. Tipper 600-700 er en pris han må ned på for å få solgt. Til sammenligning ble denne solgt i høst, med utropspris på 595K med samme motorer: http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=63279958&ref=favorites&favoriteListId=2170815 Sitér dette innlegget Link to post
Philonica III Svart 18.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2016 Denne er fin, men er vel en god del overpriset. Ser den er satt ned nylig, men 800K er for mye, etter min mening. Tipper 600-700 er en pris han må ned på for å få solgt. Til sammenligning ble denne solgt i høst, med utropspris på 595K med samme motorer: http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=63279958&ref=favorites&favoriteListId=2170815 - men det har jeg ikke tid og vente på- R Isaksen Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 18.April.2016 Link til dette innlegget Svart 18.April.2016 - men det har jeg ikke tid og vente på- R Isaksen Men du kan trygt legge inn et bud langt under det han har satt som prisantydning uten at det er et skambud. Det er lov å prøve seg :-) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 18.April.2016 Link til dette innlegget Svart 18.April.2016 Er vel dette jeg ville høre. Virker som enkelte i dette forum tror disse motorene ble laget av papp. Hvis du har erfaring med akkurat denne motortypen og allerede har bestemt deg for hva du vil høre så skjønner jeg ikke hvorfor du spør. Jeg sier ikke at motoren er laget av papp, men antyder at prisen er noe høy med så gamle jernklumper under dørken. Det er ikke bare sylinderslitasje som følge av motortimer som forelder motorer i fritidsbåter. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
nordan family 27 Svart 20.April.2016 Link til dette innlegget Svart 20.April.2016 Hva med Fairline 36 Turbo? Må vel være verdens største 36 foter. Motorene er vel litt mer massive enn de som er nevnt over. Finnes fra langt under ditt budsjett for de minst oppgraderte, til noe over ditt budsjett for de som har fått mye oppgraderinger. Kapteins lugaren her er jo på størrelse med et middels soverom hjemme, og med 405 cm bredde blir det godt med plass. Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 20.April.2016 Link til dette innlegget Svart 20.April.2016 Denne er fin, men er vel en god del overpriset. Ser den er satt ned nylig, men 800K er for mye, etter min mening. Tipper 600-700 er en pris han må ned på for å få solgt. Til sammenligning ble denne solgt i høst, med utropspris på 595K med samme motorer: http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=63279958&ref=favorites&favoriteListId=2170815 Når det gjelder den Princessen fra Stavanger Marinesenter så er den veldig lavt priset. dette er en båt som sikkert er kommet i innbytte og ikke lagt noe fortjeneste på fort inn og fort ut. Nimbusen 4004 hadde bedre vedlikehold nede i kjellern og har en godt vedlikehold der nede så kan en se det på hele båten at det er en som har litt moral og er noe mer interessert i båt en gjennomsnittet. Det er som trådstarter sier han er godt kjent med motorene og føler seg trygg på disse. Klart det kan skje ting over natta med slitedeler og det skjer det like gjerne med visse andre nyere motorer fra volvo. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.