Jump to content

Ankerrulle og Bruce kopi til 39fots seilbåt. Hvilke størrelser?

TICORA

Recommended Posts

Vel, Bruceankeret må settes ut i virkeretningen, og det må være mange av dem.

I Telemark er det kanskje vanlig å ha med et par anchorhandlere når man er på tur? :giggle:

Jeg tror det er ganske vanlig at hekkankeret havner i virkeretningen nesten uansett hvordan man bærer seg ad, bare man klarer å holde nogenlunde stø kurs de siste metrene mot land, og land har man vel uansett rundt på alle kanter om man seiler rundt inni Bamble-skauen ... men det er klart, your mileage may vary, som de sier over there ...

Selv er jeg født inn i Bruce-menigheten siden det hang 15kg på pushpit'en da jeg tok over båten. En eller annen plog-greie har jeg i baugen, sikkert lurt  siden retningen skifter når man ligger på svai. Imidlertid har ankervinsjen hatt et års alderdomspause, og da har jeg bare dratt ankarolina eller hva det er jeg har på rulla med fram og gjort fast der, når jeg skal ligge på svai. M. 8m kjetting har feste vært bra nok.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...