Jump to content

Endelig hjemme.


Goddis77

Recommended Posts

Fikk endelig tauet hjem nybåten min. Ble litt lei av å betale 70kr x antall ganger bare for å se til båten.

 

Bilde

 

Bilde

 

Turen gikk fint i ca 5-6 knop. Tok oss litt over 1 time.

 

Fikk en liten våt opplevelse ved fortøyning, da den ene patongen som jeg skulle stå på ikke tålte vekten av meg. Subbet hjemmover våt til knærne med et stort smil. :yesnod::yesnod::smiley:

 

Litt dårlige bilder, men hva får man for 50kb....

Må nok lage meg en hjemmeside snart ja :yesnod::sailing:

Redigert av outbreak (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jepp.

Har jo kjøpt den med defekt motor.

Deler underveis, så spennende tider ja. Men MYE bedre nå når den ligger på hjemlige trakter.

 

Båten ble tauet med lenge avstand enn på bildet. Vi skulle frem i den forran når bildet ble tatt.

 

Finfin tur.

Link to post
Share on other sites

Godt det er andre også som kjøper seg arbeid! Trodde egentlig at jeg hadde mer enn nok å gjøre fra før jeg, men nå har jeg omtrent ikke gjort anet enn å skru båt siden like etter påske! Men et par uker til nå, så skal det bli herlig å få den på sjøen igjen. Båter passer best der...

 

Ser ut som en kjekk båt dette. Så hvis du bare kan ordne litt framdrift på den nå så burde sommeren være berget! Fritidsproblemer? Langt i fra... :wink:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Nå når den nye båten ligger i båsen dukker et annet problem opp. Får ikke fortøyd denne på samme måte som den forrige, pga størrelsen.

 

2 tau forran 2 tau bak.

 

Tenkte kanskje å legge ned noen bryggefendere ala disse som Maritim selger (2184-70). Det ironiske er at disse blir laget av Parma Plast som ligger her i Bergen, så jeg kommer nok til å ta kontakt med de ja.

 

Noen som har erfaring med disse bryggefenderne?

Link to post
Share on other sites

Tenkte kanskje å legge ned noen bryggefendere ala disse som Maritim selger (2184-70). Det ironiske er at disse blir laget av Parma Plast som ligger her i Bergen, så jeg kommer nok til å ta kontakt med de ja.

 

Noen som har erfaring med disse bryggefenderne?

<{POST_SNAPBACK}>

Gratulerer med ny båt outbreak!

Parma Plast sine oppblåsbare fendere er et must etter min mening. Anbefales sterkt!

Veldig mange på brygga vår har kjøpt dem, jeg tror alle er fornøyd. Enkel montasje også.

 

Trond

Link to post
Share on other sites

Hei Outbreak.

Gratulerer med ny båt, denne ser jo fin ut den. tror ikke du kommer til å savne den i Tønsberg, den nye båten din ser ut til å være mye bedre båt.

 

Er det mye arbeid og Kr. som må til før motoren er i orden, regner med at du er sjuk etter å komme deg utpå nå ja.

Er Nidelven solgt, og fikk du i tilfelle riktig pris? Det er jo alltid spennende å se om markedet vil betale det man selv mener det er verdt.

 

Lykke til med ny båt!

 

 

Lagt til av meg:

Jeg håper de bryggefenderne til pharma plast er bra, har kjøpt slike selv og skal til å montere de på brygga snart. De virker ihvertfall bra.

 

 

 

Fernanda

 

 

:flag:

Redigert av fernanda (see edit history)

Båthilsen fra Fernanda.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ny båt ... har altid likt denne båten og var en gang mitt høyeste ønske...

 

Kjenner til dette med båsen, da jeg har nettopp flyttet til ny bås selv ... må nå til med nye metoder osv., for å effektivt håndtere dette...

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Motoren har defekte eksosmanifoiler. Har samtidig fått sjekket/renset dysene.

 

Ble et lite sjangsespill dette her, men fikk såpass bra pris på båten at jeg har litt og gå på.

 

Nidelven er nå solgt. Skal møte kjøper for tegning av kontrakt i ettermiddag.

Må i den forbindelse gi skryt til Dolviken Brygge/Marina som skaffet meg en bås der for 1 uke. God service fra den kanten.

 

Delene er bestillt fra WIC.no og ventes til helgen. Har ventet på disse i 3 uker nå, så jeg vil ikke stole 100% på den datoen...

 

Skal ihvertfall innom og skaffe disse bryggefenderne idag.

 

Kan ikke vente med å kunne :sailing: igjen .

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Så var det disse delene da.

Har sikkert ventet på de i 3-4 uker. Har visst vært "restet" i statene, men er visst på vei nå.

Sitter og trapper i spenning...

 

Var og kjøpte meg noen bryggefendere idag. I isopor.? Ble ihvertfall for dyrt å kjøpe full pakke med bryggefendere fra Parma. De skulle ha 800kr for 2m inkl alt.

 

Siden det ikke er store greiene jeg trenger, så holder dette sikkert plenty.

Var ihvertfall solgt mye før iflg Marinesenteret her i Bergen.

 

Fikk i tillegg et brev ifra Telenor idag ang VHF'en.

De hadde fått med seg at jeg hadde kjøpt båten, og fikk beskjed om å ta sertifikatet.

Gjør ingenting det, skal jo ta det likevel. Har bare ikke hatt anledningen ennå.

 

Kontrakt er undertegnet, og pengene er kommet på konto (Nidelven er solgt). Så nå blir det innkjøp av div utstyr snart.

Må bare få motoren okey først. (og så vil konemor ha ny sofa og vettu :headbang: Hva er galt med den vi har ???) :confused: .

 

Jaja. Får sluke en matbit, og ta meg en tur til båten. :smiley:

Redigert av outbreak (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...