Grønnskollingen Svart 22.Juli Link til dette innlegget Svart 22.Juli Da er det nok en seldén mast. Lett å få tak i deler til seldén, så de er klart å foretrekke synes jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 22.Juli Link til dette innlegget Svart 22.Juli De gamle svarte Maxi mastene kom fra Frankrike og ett selskap som Pelle Pettersson (som privatperson) och Stellan Westerdahl eiet aksjer i! Mener att navnet var Briand, blev senere opp kjöpt av Selden. Tror det er umulig å finne reservedeler til de mastene! Er masten sölvfarget så er det Seldenrigg Tror aldrig jeg sett en gulloksidert mast på en Maxi Vedr 68an ror så kan bladet brytes tvers av...mener det er en stålkonstruksjon av vanlig bonnstål (svartstål) som ruster Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Korsfjord Svart 22.Juli Link til dette innlegget Svart 22.Juli Takk for nyttig informasjon. Jeg skal kanskje ikke avskrive denne båten likevel, og nå har jeg noen konkrete ting å.se spesielt etter. Sitér dette innlegget Link to post
Grønnskollingen Svart 22.Juli Link til dette innlegget Svart 22.Juli Gunga Din skrev 1 time siden: Tror aldrig jeg sett en gulloksidert mast på en Maxi Du har helt rett. Jeg blander sammen svenskene her 😀 Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 22.Juli Link til dette innlegget Svart 22.Juli Mange eldre Orustbyggen har disse gulloksiderte master, det var vel de förste aluminium-mastene som kom på marked ! Ofte med rullbom ! Vi snakker sent 60- / tidig 70-tall Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
finnarne Svart 22.Juli Link til dette innlegget Svart 22.Juli Grønnskollingen skrev for 9 timer siden: Ble ikke de gamle maxibåtene levert med proctor mast? De er gule/gylne Vår Maxi77 hadde en PelleP-rigg. De var sorte opprinnelig, men falmet ganske mye på 40-50 år. Det sies at Selden-riggen er letter å trimme. Den er nok ihvertfall lettere å få deler til. Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Gunga Din Svart 22.Juli Link til dette innlegget Svart 22.Juli Tror det var eldre Marieholms båter som hadde Proctor……IF, MS 20 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.