ElGapitan Startet 19.April.2016 Del på Facebook Startet 19.April.2016 Hei, har en såkalt tmc kvernpumpe på utløpet av septiken, denne setter seg til stadighet fast, og nekter å tømme, er det noen som har gode erfaringer med manuell eller annen pumpe å bytte ut denne med slik at ferien kan forløpe uten min banning? Sitér dette innlegget Link to post
Raymond Romsdal Svart 19.April.2016 Del på Facebook Svart 19.April.2016 bytte med ny? kina sak for 1000lappen.. de opplever mye dritt de pumpene så ikke unormalt at de må byttes ut.. hadde en slik som jeg måtte slå litt i før den kom.. det ble mye morsomere når jeg satt inn ny.. :) Dog var de gamle slangene harde som stål så måtte bytte litt slanger i samme slengen.. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøfare Svart 19.April.2016 Del på Facebook Svart 19.April.2016 Alternativt kan du bruke en membranpumpe, de tåler bla tørrkjøring bedre. http://webshop.nettbaat.no/products/tmc-septikpumpe-membran-12v Og så er det mindre ting og tang som kan tettes/sette seg fast (?). Der har du en belg og to enveisventiler, det er vel alt. Mulig du bør ha el toalett med kvern for å bruke denne. Eller om du gjør som Mr Romsdal sier, så er du helt sikkert ute av det i flere sesonger framover, til ca halve prisen (om du ikke er plaget av at den typen ofte går tett). Har foreløpig selv en manuell membranpumpe av typen Whale BP9013, har virket i X ant år nå. Men litt mer pes da sikkert Sitér dette innlegget Link to post
ElGapitan Svart 19.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2016 Ser vel på alternativ i manuell klassen, bruker mye strøm for å få ut skiten.... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 19.April.2016 Del på Facebook Svart 19.April.2016 Spar opp litt penger så kjøper du en sånn: http://www.separett.no/sanitoa-NO Da slipper du å glede deg til neste "dassen virker ikke må krype ned og bade i dritt en stund mens godlukta brer seg" øvelse. ;-) Byttet i våres. Avgjørelsen ble tatt når jeg måtte bytte TMC tømmepumpe for tanken i sommer. Septikkfri båt er ikke så dumt faktisk. Sitér dette innlegget Link to post
ElGapitan Svart 19.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2016 (redigert) Da er sjiten ute av båten, etter mye lirk og spyling inn i utløpet fra tanken, er jo grusomt dårlig kapasitet på den pumpen, kanskje dårlig impeller gjør den enda verre? Ikke helt utenkelig det der Pinkvin, finner ikke pris hos norsk forhandler? Men er ikke helt sikker på at jeg får med meg fruen, hun er i utgangspunktet skeptisk til hyttedo.... Hvordan fester du den? Krever det ombygging av gulv? Redigert 19.April.2016 av ElGapitan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 19.April.2016 Del på Facebook Svart 19.April.2016 Ikke helt utenkelig det der Pinkvin, finner ikke pris hos norsk forhandler? Men er ikke helt sikker på at jeg får med meg fruen, hun er i utgangspunktet skeptisk til hyttedo.... Hvordan fester du den? Krever det ombygging av gulv? De er litt for dyre syns jeg men dukker stadig opp på finn. Tror jeg ga rundt tusenlappen for min, med nyplasten på, koster rundt 7500,- for min modell ny. Måtte ha en med lufting ut til siden pga monteringen. Måtte senke dørken da gamledoen jo er veldig lav og står på et platå. Lik høyde hele veien og skrudde den fast i dørken, skruer med skiver rett gjennom plasten pluss at røret til lufting (hvit takrenne med fester) også holder et godt tak i den. Sitér dette innlegget Link to post
ElGapitan Svart 20.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2016 Da er en stor dansk membranpumpe type brødkraft innkjøpt og løser formodentlig problemet foreløpig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.