Jump to content

Bytte toalettpumpe/kvern på TMC toalett?

ElGapitan

Recommended Posts

bytte med ny? kina sak for 1000lappen..  de opplever mye dritt de pumpene så ikke unormalt at de må byttes ut.. hadde en slik som jeg måtte slå litt i før den kom.. det ble mye morsomere når jeg satt inn ny.. :)

Dog var de gamle slangene harde som stål så måtte bytte litt slanger i samme slengen.. 

:giggle:

Alternativt kan du bruke en membranpumpe, de tåler bla tørrkjøring bedre. http://webshop.nettbaat.no/products/tmc-septikpumpe-membran-12v

Og så er det mindre ting og tang som kan tettes/sette seg fast (?). Der har du en belg og to enveisventiler, det er vel alt.

Mulig du bør ha el toalett med kvern for å bruke denne.

Eller om du gjør som Mr Romsdal sier, så er du helt sikkert ute av det i flere sesonger framover, til ca halve prisen (om du ikke er plaget av at den typen ofte går tett).

Har foreløpig selv en manuell membranpumpe av typen Whale BP9013, har virket i X ant år nå. Men litt mer pes da sikkert

Da er sjiten ute av båten, etter mye lirk og spyling inn i utløpet fra tanken, er jo grusomt dårlig kapasitet på den pumpen, kanskje dårlig impeller gjør den enda verre?

Ikke helt utenkelig det der Pinkvin, finner ikke pris hos norsk forhandler?

Men er ikke helt sikker på at jeg får med meg fruen, hun er i utgangspunktet skeptisk til hyttedo....

Hvordan fester du den? Krever det ombygging av gulv?

Redigert av ElGapitan (see edit history)
Guest Avmønstret#

Ikke helt utenkelig det der Pinkvin, finner ikke pris hos norsk forhandler?

Men er ikke helt sikker på at jeg får med meg fruen, hun er i utgangspunktet skeptisk til hyttedo....

Hvordan fester du den? Krever det ombygging av gulv?

De er litt for dyre syns jeg men dukker stadig opp på finn. Tror jeg ga rundt tusenlappen for min, med nyplasten på, koster rundt 7500,- for min modell ny. Måtte ha en med lufting ut til siden pga monteringen. Måtte senke dørken da gamledoen jo er veldig lav og står på et platå. Lik høyde hele veien og skrudde den fast i dørken, skruer med skiver rett gjennom plasten pluss at røret til lufting (hvit takrenne med fester) også holder et godt tak i den. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...