Jump to content

Båtfrakt


Pjolter

Recommended Posts

Hei Pjolter,

 

Det er mulig at jeg misforstår ett eller annet, men sist jeg sjekket kartet var der sammenhengende sjø hele veien......

 

Med andre ord: hvorfor i allverden kan du tenke deg å betale for å bli snytt for en herlig tur langs kysten?

 

Bergen - Trondheim er 300 nm sammenhengende fin vestlandsnatur som turistene betaler i dyre dommer for å få oppleve. Fra Oslo er det litt mer enn det doble, men det er til gjengjeld en herlig opplevelse å komme bort fra den innestengte Oslofjorden, oppleve frisk sjø og slippe å se alle skiltene med "Fortøyning forbudt" og det som verre er..  ;-))

 

Lykke til med handelen og god tur når så langt kommer!

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Heh he Poseidon  ..    tro nå ikke at jeg ikke har tenk og drømt om tanken om en deilig tur oppover.  Men, det er nok en del andre ting i livet som også krever litt av meg da sjønner du..  som feks.. småbarn, barnedåp, stor familie som kommer 4 dager før dåp osv...  du kan jo tenke deg resten.,. Dessuten hadde det vært moro å fått båten oppover før barnedåpen siden vi skal ha dåpen i båtklubben min  :drink::wink:

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Hei igjen Pjolter,

 

Som så ofte ellers er det et spørsmål om prioriteringer   -   en barnedåp kan vel alltid utsettes, denslags driver man vel med nesten hver helg  -  det gjør man ikke med båtkjøp ......

 

En gang i løpet av mitt liv var jeg en knapp uke uten båt, fra å ha solgt den ene til jeg fikk overta den neste  -  det var fælt!

 

Men kanskje kan du kombinere det nyttige med deg behagelige, gjøre som et par venner av meg: de tok barnet med seg midtfjords og døpte henne i ekte sjøvann  -  det ble ei grepa jente som senere har vært flere turer til Orknøyene, Shetland, Færøyene og sogar nesten rundt Svalbard med samme båten.

 

En god start i livet er alltid viktig!

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Fra Bergen til Trondheim går det mange båter, fra Oslo vet jeg ikke, men jeg tror det er litt ferre.

 

Her er en side med skipsmeglere og rederier i bergen: http://www.maritimebergen.no/Bergen.htm

 

NorCargo har avgang fra bergen to ganger for uken, men dette koster nok en liten bunke med tusenlapper.

Ett rimelig alternativ er å høre med en båt som frakter fôr til lakse oppdrett, disse er noe rimeligere og går ofte, men det er mulig at båten din er litt stor for i alle fall en del av disse båtene.

Link to post
Share on other sites

Hei igjen alle sammen ..  har altså ikke kjøpt viduderet enda. men håper å signere kontrakt den 8.....   så etter det blir det fest her inne med mange skåler :cool: og gratulasjoner  :lol:

 

Jeg skal holde dere informert...

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Hva med å få noen til å seile skipet opp til Trondheim? Jeg vil tro det blir billigere enn frakt på en lastebåt. Kanskje kan du selv overta et sted på veien.

 

Jeg gjorde det selv da jeg kjøpte vår Scirocco i Bergen. Fikk den seilt til Kristiansand, og hentet den selv der. (Ja, Poseidon, jeg vet jeg burde gjort hele seilasen selv, men Bergen - Kr.sand vinterstid fristet ikke, med ukjent farvann, ny båt og utsatte strekninger.  :cool:. Resten av turen kan du imidlertid lese om her http://www.hannah2.net/krsand-oslo.htm ).

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Då eg kjøpte Myraen, lag eg inn samme spørsmålet som dit her på batplassen. Fekk ei IM frå ein kar som tilbydde seg å kjøre båten på vannet for meg frå Bergen til Stryn.

Virka veldig seriøs. Hadde alt av Kart Plotter vhs osv.

Eg takka nei til tilbudet. Med 73 mod Vp i 8 knop uten kallesje, utstyr eller innredning fant eg det best å leige ein lastebil/Olav thenden Transport, Har stor kran på bilen!). Dette kosta 4000,- Fekk også tilbud å frakte den med båt frå Bergen til Måløy for 3000,-

Link to post
Share on other sites

Takk for alle tips. har nå funnet ut at norship eller norcargo faktisk stopper der båten er ( fordel ):wink: så nå er jeg ett skritt nærmere...  det er noe eget å kjøpe ny båt gitt.  Forrige gang fantes ikke denne plassen,  hyggelig å dele det med dere... :smiley:

Gleder meg som en unge å få sett båten,, drar 60 mil med bil med kone og 5 mnd baby på Torsdag dne 8...  hmm  må huske å forsikre båten før jeg skal frakten den oppover ...

Skrive ut kontrakt og kjøpe inn nødvendig utstyr..

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Nabon får fraktet en viksund 750 fra oslo til sandessjøen denne frakten prutet han ned fra 15000 til 9000 kroner så her lønner det seg hvist å prute.

 

Mvh jonkare

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...