Thor_s Startet 19.April.2016 Link til dette innlegget Startet 19.April.2016 Hei folkens Tenker å bytte ut min volvo penta aqad40 med 280 drev til annen motor da min er kaputt. Er der noen som vet om en annen type motor jeg kan sette i uten å lage eller endre hull bak i båten.? tenker da på drevhullet. motor rom er fjernet akkurat nå så har mye plass. er en scand 26 Sitér dette innlegget Link to post
Lars77 Svart 26.April.2016 Link til dette innlegget Svart 26.April.2016 (redigert) Hei. Har ingenting med ditt spørsmål å gjøre,men selger du den gamle? Trenger en del deler Redigert 26.April.2016 av Lars77 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 26.April.2016 Link til dette innlegget Svart 26.April.2016 Hullet er bestemt av type drev og ikke motor. Så spørsmålet bør egentlig bli hvilke motorer (og kanskje helst diesel?) går på 280 drevet. For å være ærlig, skal du først bytte ville nok jeg gått på litt nyere motor og med den konsekvens at det blir 290 drev. Da må hullet utvides mener jeg og det er jo en relativt enkel jobb, versus å gå andre veien. Det finnes også adapterplater å få kjøpt mellom de forskjellige drevtypene, så alt er løsbart. Bare ment som ett godt innspill til deg. Alternativet ellers er å kjøpe en restaurert 40 motor og smelle denne rett inn Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.