Jump to content

Rustfritt håndtak/beslag

oberst1

Recommended Posts

Hei!

Prøvde å lete litt etter håndtak som er tenkt til byssa, veggmontert gjennom benkeplates bakkant. Skal benyttes som holder for lokket over oppvaskkum.

Nedenfor et bilde av prinsipp..

Rør ca 10-15mm ø, bøyd i begge ender med gjenger. Tips til butikker eller leverandører som kan ha sånt? Kan bestille via båtprodusent, men blir fort litt dyrt...

bilde

Sjekk Ikea, knotter og håndtak. Feks. Attest, kr 29/2 stk

Lengde: 138 mm
Bredde: 10 mm
Dybde: 35 mm
Bordiameter: 5 mm
Hullavstand: 128 mm
Antall i pakken: 2 stk.

attest.jpg

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Takk for innspill. Jeg burde selvsagt hatt mål klart, men det har jeg ikke. Derimot håper jeg at kanskje noe passer, ser jeg hva som finnes, ser jeg også målene de har.

Er nok ikke 100% låst til mål, men tanken er som følger:

Har en slags kompositt benkeplate med høy bakkant. I hjørnet er det en vanlig rund vask med en rund benkeplate som lokk/skjærefjøl. Ved matlaging etc ville det vært praktisk å sette lokket på høykant inntil den bakveggen i en slags holder.

"Håndtaket" vil da typisk bare ha 15-20mm klaring mellom bakkant og rør. Kanskje 250-300mm lengde, avhengig av hvor høyt jeg plasser håndtak og diameter på lokket.

Nyere utgaver av denne Marex'en det gjelder har fått firkantet vask med denne holderen. Målene blir da litt feil for mitt runde lokk. Å få noen til å bøye til og lage innvendige gjenger er vel ikke gratis...

Kanskje høre med en rørlegger?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...