Trikkern89 Startet 20.April.2016 Del på Facebook Startet 20.April.2016 Prisklasse 2500-4500 kr.Har sett litt på denne ifra garmin http://www.seasea.no/Instrument/Kartplotter_MFD_GPS/Garmin_MFD/GARMIN_ECHOMAP_52DV Er det en god kart plotter som fungerer bra på dagtid og kveld? Holder det med 5 toms skjerm? Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 20.April.2016 Del på Facebook Svart 20.April.2016 Jeg er veldig fornøyd med Garmin, men du får sikkert flere svar om at andre er fornøyd med noen andre merker ;-) Gå i butikken, trykk og test selv. Så finner du ut hva du liker. Personlig syns jeg 7" er passe ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Normannj Svart 20.April.2016 Del på Facebook Svart 20.April.2016 Jeg ville ikke gått for en 5'', synes de er fryktelig vanskelig å se på. Men det kommer jo litt an på hvordan du sitter i forhold til plotteren og om du farter mye om kvelden og i mørkret. På dagtid når man ikke er så avhengig av plotter så fungerer det nok greit med 5''. Ellers er jo Ipad/nettbrett bra som kartplotter. Bruker den mest og har brukt den primært i middelhavet, og er meget fornøyd. Eneste minuset er at den blir litt iveien når den står på stativ osv. Skulle fått laget noe så det går å felle den inn, eller flytte stativet. Bortsett fra det har jeg ikke så mye å komme med, har kun erfaring med Lowrance og den fungerer greit, men den skal fortsatt byttes så fort jeg får penger. Har Lowrance HDS 5. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 21.April.2016 Del på Facebook Svart 21.April.2016 Garmin har bra produkter og gode kart (har en større garmin selv ) Hadde valgt noe større skjerm. Synest 5" blir lite. De hadde 9" på tilbud til 6990 i vinter. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 21.April.2016 Del på Facebook Svart 21.April.2016 Husk å beregn inn prisen for kart. I det prisleiet du nevner kan det utgjøre en relativt stor kostnad. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
hanto1 Svart 21.April.2016 Del på Facebook Svart 21.April.2016 Kart ( nyere brukte ) kan man jo kjøpe på finn til ca halv pris Sitér dette innlegget Link to post
kointa Svart 21.April.2016 Del på Facebook Svart 21.April.2016 iPad, sa engelsmannen som seilte Norges kyst for andre året- forøvrig pensjonert marineoffiser.. Og selv bruker jeg også nettbrett på 4 året, og med min hobbyvirksomhet på sjøen så er en iPad fullgodt. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 21.April.2016 Del på Facebook Svart 21.April.2016 Synes nettbrett funker dårlig på nattseilas, blir blendet selv om lysstyrke skrues ned. Ellers funker de bra Sitér dette innlegget Link to post
Normannj Svart 21.April.2016 Del på Facebook Svart 21.April.2016 Synes nettbrett funker dårlig på nattseilas, blir blendet selv om lysstyrke skrues ned. Ellers funker de bra Jo blender gjør den nok om du ser på den heletiden. selv så bruker jeg bare å låse den og heller låse opp når jeg skal se på den. da blender den kun når den er i bruk, men ingenting når den ikke er i bruk. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 21.April.2016 Del på Facebook Svart 21.April.2016 5-tommers skjerm er omtrent som en middels smarttelefon. Det blir vanskelig å se detaljer på den hvis den må monteres et annet sted enn rett foran deg (dvs i "mobil-avstand"). Hvis den må monteres en meter eller mer unna der du står og styrer så blir det vanskelig å følge med på kartet, se grunner, spenn og andre detaljer. Prøv det selv - gå og se på en slik kartplotter og rygg halvannen meter unna... Velg en større skjerm hvis økonomien tillater det, er mitt råd. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Trikkern89 Svart 21.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2016 Bruker dere en egen app på nettbrettet eller er det googlemaps dere bruker ? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 21.April.2016 Del på Facebook Svart 21.April.2016 (redigert) Bruker dere en egen app på nettbrettet eller er det googlemaps dere bruker ? På iPhone og iPad er Navionics populært. Andre alternativer er iSailor og Plan2Nav, for å nevne et par. På Android-dingser har jeg liten erfaring, men iSailor er vel ikke å anbefale på den plattformen (et uferdig produkt). Merk at du må kjøpe kart også, men det er generelt mye billigere å kjøpe kart til telefon og nettbrett sammenlignet med tilsvarende kart til dedikerte kartplottere. Redigert 21.April.2016 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Scand Baltic Svart 21.April.2016 Del på Facebook Svart 21.April.2016 Garmin er meget bra både som rein plotter og kart på iPad. Eneste negative er vel at kartene til pad har blitt veldig dyre. Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 23.April.2016 Del på Facebook Svart 23.April.2016 Ser også etter nyt kartplotter da det ikke er mulig å oppdatere kart på min garmin 520s. Er det noen som har erfaring med Onwa? Kinesisk produsert. Flere som selge på Finn. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Benji Svart 23.April.2016 Del på Facebook Svart 23.April.2016 Garmin 520s har da en kart brikke, og kan fint oppdateres hos en forhandler av Garmin produkter. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
PiperBill Svart 23.April.2016 Del på Facebook Svart 23.April.2016 Garmin 520s har da en kart brikke, og kan fint oppdateres hos en forhandler av Garmin produkter. Nå er det lenge siden jeg prøvde å oppdatere kartbrikken så jeg husker ikke helt men jeg mener sd brikken på 1gb hadde for lite plass til oppdateringen eller at 520s'n ikke kunne lese sd brikke over 1gb. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Popeye70 Svart 23.April.2016 Del på Facebook Svart 23.April.2016 I følge Garmins supportforum: GPSMAP 520, 530, 540 series v3.10 and below - 2GB SD card GPSMAP 520, 530, 540 series v3.20 and above - 32GB SD card 520s er ikke nevnt i denne artikkelen. (https://support.garmin.com/support/searchSupport/case.faces?caseId=%7B9f30e610-e924-11de-d785-000000000000%7D) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Kaskazi Svart 23.April.2016 Del på Facebook Svart 23.April.2016 (redigert) Det kjøres tilbud på Simrad Go 7 tommer med kart og ekkoloddgiver for 7450. Det er en meget god og moderne plotter. Det er kanskje litt for høyt over budsjett? Redigert 23.April.2016 av Kaskazi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 23.April.2016 Del på Facebook Svart 23.April.2016 I følge Garmins supportforum: GPSMAP 520, 530, 540 series v3.10 and below - 2GB SD card GPSMAP 520, 530, 540 series v3.20 and above - 32GB SD card 520s er ikke nevnt i denne artikkelen. (https://support.garmin.com/support/searchSupport/case.faces?caseId=%7B9f30e610-e924-11de-d785-000000000000%7D) 520s er "discontinued". Jeg kan ikke oppdatere kartet (Bluechart g2) da den er på en 1 gb sd kort og ikke har plass til oppdateringen. Jeg kan derimot oppdatere sofware på selve enheten ved å laste ned fra Garmin på en blank 2gb sd kort og så installere den på enheten. Så det ser ut som 520s kan bruke 2gb. Dumt at originalkart bruker bare en 1 gb kort. Finnes det en måte å kopierer den over på et større kort? Burde starta egen post om dette og ikke kaprer denne her.... Sorry :-) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Seasu Svart 24.April.2016 Del på Facebook Svart 24.April.2016 Seatronic har kampanje på denne http://www.seatronic.no/kartplotter-kartplottere-c-235_2/raymarine-a78-kartplotter-p-5632 Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 24.April.2016 Del på Facebook Svart 24.April.2016 Seatronic har kampanje på denne http://www.seatronic.no/kartplotter-kartplottere-c-235_2/raymarine-a78-kartplotter-p-5632 Det er også en moderne og god plotter, men du må plusse på kr 4000 for kart og ekkoloddgiver. Sitér dette innlegget Link to post
Grampa simpson Svart 30.April.2016 Del på Facebook Svart 30.April.2016 (redigert) Når man ser på plotter står der de kommer med basiskart .. Hva er med på sånnt kart ? Vanndybde / bøyer /fyr .. Eller er de bare som siden i et atlas ?' Har brukt gule siders app 's sjøkart funksjon .. Virker fint på fjorden men tør ikke stole på den utenfor Redigert 30.April.2016 av Grampa simpson (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.