Snusmumrikken Startet 21.April.2016 Del på Facebook Startet 21.April.2016 Hei! Testet motoren idag med en biltema komp. tester. Gjorde følgende. Startet motor, lot den svive ca 30 sek på tomgang. (ca 1000-1100RPM) slo motoren av, fjernet plugghettene av pluggene, deretter fjernet jeg pluggene. Kjørte så testen. Fikk 7.8 bar på den øverste, 7.85 på den midterste og ca 7.6 på den nederste. Noen anbefaler at man kjører motoren varm, iallefall lengre enn 30 sek. Så setter man gassen på WOT og tester. Hva mener dere? Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
sebba2 Svart 21.April.2016 Del på Facebook Svart 21.April.2016 Det hørtes i hvertfall ganske likt ut. Litt mindre på nedre syl, aner ikke hva komp disse skal ha, men så lenge det er jevnt, er det jo som regel bra Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
Mort1 Svart 21.April.2016 Del på Facebook Svart 21.April.2016 Mindre enn en bar i forskjell er veldig bra. Du kan jo kjøre motoren varm og så ta en test til for moroskyld. Tenker att verdiene stiger litt da. Googlet litt og fant kompresionstrykk 120 psi=8,274bar. Prøv med god og varm motor. Sitér dette innlegget Link to post
Snusmumrikken Svart 22.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2016 Takker! Tenkte å gjøre det igjen etter skolen idag. Vet jo heller ikke om komp. måleren viser 10% mer, eller 10% for lite. Får satse på den viser ca riktig iallefall. ^^ Skal kjøre motoren ca 10 min på ca 2200 på gassen. Så skrur jeg den av og tester igjen. Denne gangen med gassen på WOT. Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.