Jump to content

Gelcoat rens, hva er egentlig best, mest effektivt og billigst?


ronbirke

Recommended Posts

 

hvordan få gulnet skrog tilnærmet kritt-hvitt igjen?

har funnet ut att det er mange meninger om temaet, Autosol, Owatrol, Rustfjerner, saltsyre sliping, vannsliping osv...

Owatrol terrasserens nevnes mye i forumet, men duger alle slags terrasserens feks.stabil terrasserens som inneholder saltsyre?

På maritim anbefaler de meg å rubbe, men det er jo en #%=÷#@+ jobb!

Og hvordan er biltemas produkter til dette?

hva er egentlig best, mest effektivt og billigst??

Takknemlig for tips!!

Link to post
Share on other sites

hva er egentlig best, mest effektivt og billigst??

Det produktet finnes ikke ! - Klarer du å finne det opp kommer du til å bli steinrik. Jeg setter meg på bestillingslista med en gang :yesnod:

 

- Hva som er best ? Her finnes det minst like mange meninger som produkter.

- Hva som er mest effektivt ? Her finnes antagelig enda flere meninger. (Jeg er gammel nok til å huske et skurepulver som het ATA. Det gjorde vei i vellinga det. Men det ble matt da).

- Hva som er billigst ? Grønnsåpe antagelig.

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Les innholdsfortegnelser. Det meste av slike stoff (alle?) er enten basert på oksalsyre eller saltsyre. 

 

"Same, same but diffelent", ulik innpakning, lukt, farge, konsistens og blandingsforhold med virkestoffet er vel de viktigste forskjellene. 

Link to post
Share on other sites

Oxalsyre ser ut til å være middelet. Jeg ser at Biltema har to typer felgrens, Felgrens og Felgrens premium. Selv om Premium er 40 kr dyrere (99,90 vs 55,90, dvs 100 vs 60) vil jo forskjellen ha liten innvirkning på det totale båtbudsjettet, men det byr meg liksom litt i mot å betale for lurium. Noen som vet forskjellen på de to? 

Laholm

Link to post
Share on other sites

Kan noen gi meg navnet på et av disse dyre superproduktene som ikke har enten oxalsyre eller saltsyre (eller en annen syre) som virkemiddelet? Skjønner ikke hvorfor det er så viktig å betale fem kroner for en krone?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...