nordan family 27 Svart 23.April.2016 Link til dette innlegget Svart 23.April.2016 At det blir iskaldt høre rart ut. Med mindre det er tilførsel fra uteluft grunnet at eberen suger inneluft, delvis blåser dette ut på akterdekk. Da vil det suges kald uteluft inn der der det er lagt opp for det. Men iskald er vel ikke mulig hvis luft du kjenner kommer fra eberen. Men jeg sliter også litt med kald luft i en lugar der eberen suger inneluft. Trodde det skulle medføre at oppvarmet inneluft skulle suges inn i den lugaren, men det kommer heller kald luft fra lufteventilene. Så der må jeg nok koble om litt... Sitér dette innlegget Link to post
///CHARLIE Svart 23.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2016 Innsugsluften til varmer er i trappen ned til byssa, varmeren henger under akterdekk mest sansynlig bak vanntank styrbord side. Videre går det slange til utblåsning under benk styrbord side (denne er ikke stengbar). Slangen forsetter til toalett stb side hvor det er et gren ut til stikklugar, fra toalet stb side forsetter den til utlåsning hovedlugar trapp på bb side før den ender opp på toalett bb side. Vet 98 modellen hadde et litt annet oppset, men fra sen 99 og oppover mener jeg det er slik. Noen har utak på akter dekk, men det er koblet på før åpen dyse i benk salong. Da har jeg krøpet rundt omkring i båten, og kan konstantere at du selvfølgelig har 100% rett cantina. Alt er jo akkurat slik som du sier Har nå fulgt slangene rundt i hele båten. Det positive er at det kommer varme både under sofa, styrbord bad, lugar styrbord side og faktisk på hovedlugaren også. Men det blåser iskald luft ut på badet babord side, samt at innsuget i trappen ned mot byssa blåser iskald luft ut mot hovedlugaren. Disse dørene pleier å stå åpne inn mot hovedlugaren, så det er sikkert derfor jeg har opplevd at det blir steinkaldt i der også. Har ikke funnet årsaken til at det ikke kommer varme inn på badet på babord side enda. Eneste jeg fant ut foreløpig er at det kommer 2 rør fra bad styrbord. Et stort som ender opp i trappen på hovedlugaren, og et lite som går inn til badet. Må nok sjekke litt til før jeg gir meg Sitér dette innlegget Medlem av Princess Yachtklubb Vestlandet, Kongelig Norsk Båtforbund, Redningsselskapet Link to post
///CHARLIE Svart 23.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2016 Her er forresten den herlige "kontrollboksen" som ikke vil endre grader. Kanskje det hadde vært lurt å fått skiftet denne? Sitér dette innlegget Medlem av Princess Yachtklubb Vestlandet, Kongelig Norsk Båtforbund, Redningsselskapet Link to post
cantina Svart 23.April.2016 Link til dette innlegget Svart 23.April.2016 Den regulatoren er ikke særlig god til å regulere pga kulden eller varmen på skottet, hvis du snur den helt andre veien og blåser med en hårføner eller lignende vil den nok regulere ned. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.