nomen Startet 22.April.2016 Del på Facebook Startet 22.April.2016 (redigert) Med RIB og en 40 kilo tung påhenger hadde jeg en utfordring med å finne utav hvordan jeg skulle få med meg denne ekvipasjen. Å slepe etter båten er ikke aktuelt, badeplattformen for kort til å ha den liggende på kjølen og vanlige daviter blir ikke fint på ei snekke. Etter noen timer på Google og you tube fant jeg løsningen, den er genial, og jeg er litt "irritert" over at jeg ikke kom på dette selv . Å betale 5800 canadiske dollar + moms og frakt var ikke aktuelt, så da var de bare å finne frem vinkesliperen og TIG-sveisen og skride til verket. Bare så det er klart, dette er en prototype, jeg får se hvordan det fungerer igjennom sesongen før jeg vil kalle det en suksess. Så langt er jeg ganske fornøyd med resultatet, men "time will show" Her ligger jolla på "vannet", vinsj wire koblet på klar for å løfte. Vinsjen er utstyrt med brems slik at selv om man glipper håndtaket, raser ikke jolla ned. Dette er altså ikke billig drit fra BT. Stag for å flytte vekta vekk fra pontongen og over på "transom", ide stjålet fra Weaver Utstyrt med ett system for å enkelt fjerne staget når man skal bruke jolla. Jolle og motor vippet opp og klar for transport. Link til You tube film som ga meg ideen: https://youtu.be/zeAK55v7dws Redigert 22.April.2016 av nomen (see edit history) Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Hakkannen Svart 22.April.2016 Del på Facebook Svart 22.April.2016 Genialt Sitér dette innlegget Link to post
Scand29bal Svart 22.April.2016 Del på Facebook Svart 22.April.2016 (redigert) Jag har sett det klippet förr och blev också sugen. Det som gjorde att jag skippade detta va att det är väldigt svårt att säkra den mot sidokrafter i uppställt läge. Hur har du säkrat din om du går i kraftig sidsjö. Tyngdpunkten på motorn "tornet" blir ju relativt hög. Redigert 22.April.2016 av Scand29bal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 23.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2016 "Tårnet" som vinsjen står på, er sikret alle veier med stag inn mot rekkverket det står veldig støtt. Braketten som motoren henger på er sikret til "tårnet" med en 10 skrue når den er i transport stilling. Noe bevegelser er det, hovedsakelig p.g.a at foran på jolla sitter det en vanlig "snappad" limt på pontongen. Det ideelle hadde vært å feste i dørken med ett stag, men det får evt. komme senere. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Scand29bal Svart 23.April.2016 Del på Facebook Svart 23.April.2016 (redigert) Okej låter toppen får se nästa år om jag kan snika till mig lite av dina lösningar :) Redigert 23.April.2016 av Scand29bal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.