Omre Startet 23.April.2016 Del på Facebook Startet 23.April.2016 Heisan. Noen her som kan svare meg på en liten ting. Har nettopp overtatt en Suzuki DF 115 2005 mod. Turteller var defekt når jeg fikk den, men fikk med ny.Har skiftet den nå men viseren viser likevel ikke timeantall når jeg setter på tenningen. Det lyser i den når jeg setter på tenningen, har ikke tilgang på vann der båten står så jeg har ikke startet motoren, men vet at du skal få timeantall opp når man setter på tenning.Noen som vet hva som kan være feil? Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig Suzuki DF 115 hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".Alle må vennligst lese disse før man poster. Sitér dette innlegget Link to post
Ruben M. Svart 23.April.2016 Del på Facebook Svart 23.April.2016 Må ikke ha motoren igang da? Kanskje det er en eller annen mekanisme som gjør at den kun teller timer om den er igang. Vet ikke sikkert men kan jo hende. Sitér dette innlegget Link to post
Omre Svart 23.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2016 Skal dra på jobb å koble til vann i morgen og prøve å starte. Sitér dette innlegget Link to post
Kapteinbåt Svart 23.April.2016 Del på Facebook Svart 23.April.2016 Nei, motor treng ikkje startes. Timer skal vises under "instumenttesten" når tenning slås på. Turteller vil da sprette opp på et visst antall omdr. som angjir timetall. Altså, man får kunn avlest timer når tenning slås på, og før motoren startes. Sitér dette innlegget Link to post
Omre Svart 24.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2016 (redigert) Hei igjen, hadde motoren igang i dag å det er ikke liv i nålen,Har gått over alle kabler , men finner ingenting galt, turtelleren er ny, så det er ikke den det er noe galt med som jeg først trodde.På den gamle turtelleren sto nålen før den nålstopperen som nålen skal hvile på, derfor ble turteller byttet ut.Noen som har en formening om hva som kan være galt? EDIT: Det lyser kun i det lyset helt til høyre, ingen av di andre lysene i turteller lyser. Redigert 24.April.2016 av Omre (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bali Svart 25.Juli.2018 Del på Facebook Svart 25.Juli.2018 Hei. Fant du ut av dette problemet ? Har det samme på min df100 2009 modell Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.