Linea Startet 23.April.2016 Link til dette innlegget Startet 23.April.2016 Hei Er det noen som kjenner til Golight Stryker 3100 søkelys med fjernkontroll? Har problemer med at den svinger ikke sideveis, bare opp og ned. Lyser som den skal. Frykter det har noe med motoren som skal dreie lampa rundt, enten styringen eller gåen motor. Er fra 2009. Takk for innspill Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 23.April.2016 Link til dette innlegget Svart 23.April.2016 Hei. Hører du noen lyder eller ser tegn til bevegelse på lyskasteren når du prøver å svinge? Grunnen til at jeg spør, er at jeg bistod en kompis med samme problem. Brukte endel timer på å demontere lykta og mekanismen til atomer uten å finne noen feil. Så et par måneder senere når dashbordet skulle demonteres for oppussing viste det seg at det hadde falt av en kabel på baksiden av styringspanelet til søkelyset... Vi burde sjekket de enkle tingene først samt målt med voltmeter, hehe ;-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sailorboy Svart 23.April.2016 Link til dette innlegget Svart 23.April.2016 Erfart samme problem. Etter å ha åpnet søkelyset fant jeg at tannhjulet til sideveis bevegelse var rustet i stykker. Tannkransen var også ødelagt. Fikk bestilt ny motor og tannkrans fra produsent. SailorBoy Sitér dette innlegget Link to post
Linea Svart 24.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2016 Hei dere begge. Takk for innspill. Har kun fjernstryrt styring uten kabel så vil ikke tro der ligger noe feil. Lyset kan slås av og på og beveges opp og ned. Det er ingen lyd i lampa ved forsøk på å kjøre sideveis. Har aldri byttet batterier i fjernkontrollen, tror ikke det er problemet så lenge noe fungerer men tenkte å skifte dem uansett. Sitér dette innlegget Link to post
HerJo Svart 24.April.2016 Link til dette innlegget Svart 24.April.2016 Samme greiene som jeg sliter med rent bortsett fra at jeg kan svinge den rundt men ikke opp/ned, så tilsammen har vi en fungerende enhet! Defekt motor hos meg, og tipper det samme hos deg. Er sikkert mulig å få tak i her på golight.com, men det blir vel såpass med styr at man like gjerne kan kjøpe et nytt lys eller få tak i et donorlys... Sitér dette innlegget Link to post
Linea Svart 25.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2016 Ja da kunne det blitt en komplett:-) er redd for at den må plukkes fra hverandre. Jeg har ikke skrudd på denne tidligere men er det tilfellet at en skrue under pakningen holder den på plass i forhold til stålbranketten som er skudd fast i båten? Sitér dette innlegget Link to post
sailorboy Svart 25.April.2016 Link til dette innlegget Svart 25.April.2016 Oppå plast sokkelen er det fire skruer som skjules av en plasthette som må pirkes av. Lyskasteren kan da skrus løs. Neste punkt er å løsne deksel på hver side over akse for høyde kontroll. Lykke til. SailorBoy Sitér dette innlegget Link to post
Linea Svart 27.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2016 Sailorboy. Det er motoren som er gåen. Var det enkelt å bestille rett fra produsent i USA? Takk Sitér dette innlegget Link to post
sailorboy Svart 27.April.2016 Link til dette innlegget Svart 27.April.2016 Jeg måtte kontakte de via email da nettbutikken deres ikke godtar norske kredittkort. De ordnet dette raskt og effektivt. Betalte med visa og det gikk vel to uker før pakken var i posten. SailorBoy Sitér dette innlegget Link to post
Linea Svart 28.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2016 takk for svar. Jeg sendte mail i går og det svarte raskt. Da er det bare å vente på delen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.