Gnisten Startet 23.April.2016 Link til dette innlegget Startet 23.April.2016 Eksosbelgen (a) har løsnet på drevsiden. Har forsøkt å få dette på plass igjen, men det er jo kul i he... umulig å strukket ut belgen og få festet dævelskapen. Har holdt på med dette hele dagen. Må virkelig drevet av for å få dette på plass igjen? Hvis det er noen i Bergen/Sotra området som har gjort dette før er jeg villig til å betale en slant for dette! (PS! Girkabelbelgen er også løsnet. Se dette innlegget). Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Teerex Svart 24.April.2016 Link til dette innlegget Svart 24.April.2016 Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Billa Svart 24.April.2016 Link til dette innlegget Svart 24.April.2016 KJent problem med dette drevet. Jeg hadde 1,7 diesen + Alpha 1 Gen 2 og eksosbelgen løsnet hele tiden. Slapp av, det kommer ikke vann inn, sa min mekanikker. Til slutt monterte han en belg som var løs på den ene enden. Sørg for å både lime og skru fast belgen. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Jens_P Svart 24.April.2016 Link til dette innlegget Svart 24.April.2016 Opplever det samme som Billa beskriver. Har gitt opp å feste den på drevsiden. Hopper av relativt raskt hvis jeg kjører drevet helt i beach-stilling. Virke som om eksos-belgen er alt for stiv og kort til å strekkes så mye. Lever godt med det, blir litt mer støy når jeg kjører. Ellers ikke noe problem. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Billa Svart 24.April.2016 Link til dette innlegget Svart 24.April.2016 Ja, det ble litt mere støy, men bedre det enn at belgen blir klemt og ødelagt mellom drevet og motoren. Etter at drevet har vært hevet og deretter trimmes inn vil ikke orginalbelgen på på plass og den kommer i klem og blir ødelagt. Dette er egentlig en klønete løsning. Den andre svakheten med det drevet er trimindikatoren som er helt håpløs å erstatte. Må av med transom og det tok 8 timer sa han. Ga opp det også til slutt. Ellers var drev og motor driftsikkert og rimelig. Hadde ingen problem utover de to punktene, og de kan man leve med. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
MYVIVERA Svart 26.April.2016 Link til dette innlegget Svart 26.April.2016 Da dette skjedde meg, så klarte jeg å trekke på eksosbelgen med to tau-stumper. Lagde løkke På tauet og tok den rund belgen, sånn at jeg hadde en tau- ende på hver sin side av drevet og kunne dra det på. Trimindikatoren byttet jeg uten å ta av drevet. Her er det ledningene som må tres inn midt på som er jobben. Jeg bøyde til en fastnøkkel og forlenget fastnøkkelen med å teipe den fast til en tynn stang. Klarte å skru ut skruen til klemma/braketten som klemmer ledningen fast i transommen når jeg fant rette vinkelen på fastnøkkelen. Kan være greit å være to mann når ledningene skal trekkes inn i motorrommet, slik at man trekker ledningene sammen likt inn. Sitér dette innlegget Link to post
Raymond Romsdal Svart 26.April.2016 Link til dette innlegget Svart 26.April.2016 der får du en trakt som kan brukes, som er ment for å være åpen.. er visst for større motorer.. denne belgen skal jo limes og... lagde meg et spesial verktøy som jeg fikk montert belgen med drevet trimmet helt inn.. gikk igjennom "hullet" og dro belgen på.. NOE lettere jobb på 290dp jeg har nå :) Sitér dette innlegget Link to post
Gnisten Svart 26.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2016 Da dette skjedde meg, så klarte jeg å trekke på eksosbelgen med to tau-stumper. Lagde løkke På tauet og tok den rund belgen, sånn at jeg hadde en tau- ende på hver sin side av drevet og kunne dra det på. Brukte strips etter en youtubevisning. Varmet opp belgen med varmepistol og satt den i strekk natten over. Fikk ikke limt så jeg satser på å ikke kjøre drevet helt opp hvis jeg kan unngå det. Tror egentlig ikke det holder, men sjøsetter med dette. Fikk også festet en ny slangeklemme rundt girbelgen ved å legge styringen helt over til barbord slik at det var mulig å komme til her. Er blitt litt mer "drevskeptiker" etter å ha kikket litt på løsningene her. Det er mye "mikkmakk" i forhold til strak aksel her. Også i forhold til sikkerhet.... Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Gnisten Svart 16.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2016 Som fryktet holdt ikke dette. Drevet måtte opp når den skulle fraktes på lastebilplanet og vips så var det av igjen. Kjører sesongen med "fri" eksos... Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Kenneth 81 Svart 17.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2016 Burde jo nesten vurdere å plugge igjen eksosen på disse drevene og heller montere eksespotte og "vanlig" eksosgjennomføring som på en akslingbåt? Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Jens_P Svart 17.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2016 Forbauser meg mer at det ikke finnes en slange som er mer fleksibel enn den originale. Slangen strekkes relativt mye når drevet tiltes helt opp. Rart om det ikke er mulig å lage noe i f.eks silikon som kan benyttes. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.