Aslakf Startet 24.April.2016 Del på Facebook Startet 24.April.2016 Hei. Askeladden 475 fighter med mercury 60hk. 2-takter. Fikk i høst problem med å få satt motoren i revers. Kjører framover. Setter motoren i fri, skal så sette i revers. Klarer da ikke å få den i revers. Må sette motoren forover igjen, og prøve samme rutine. Da virker det vanligvis. Fikk dette problemet rett før den ble tatt på land. Har nå stått på land. Tenkte at det skyldtes at wiren kom skeivt eller liknende. Har demontert kontrollboksen og sett på det der og i feste på motoren. Finner ingen feil. Noen som har vært borti lignende. Hva kan det være? Kjennes ut som det er en fysisk hindring/bolt som hindrer motoren fra å komme i revers. Mvh Aslak Sitér dette innlegget Link to post
sebba2 Svart 24.April.2016 Del på Facebook Svart 24.April.2016 Høres mest ut som at du gjerne burde skjekke girhusets OLJE :D Uten den virker det ikke lenge.... Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
tronds63 Svart 24.April.2016 Del på Facebook Svart 24.April.2016 Mener du å fortelle at på tross av problemer med giret så har du ikke skiftet girolje i fjor høst?????????????????????????????????????? Hvis problemet skyldes vann i girhuset så er det i allefall klart for en dyr reparasjon nå! Det er en, eller egentlig flere grunner til å ta service på motoren når man avslutter båtsesongen. For det første så får man tappet av gammel olje med vann eller andre forurensninger, så får man sett om det er noe som må repareres før neste sesong. Den beste tiden å få det gjort på er om vinteren. Når våren/sommeren kommer er det fullt kjør på verkstedene og du må finne deg i å stå i kø. Deler skal kansje bestilles og det tar tid. I mellomtiden er det gjerne mange fine dager da du gjerne skulle ha brukt båten i stedet for at den står på verksted. Sitér dette innlegget Link to post
Aslakf Svart 24.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2016 Hei. Takk for svar. Båten ble tatt opp i høst og service ble tatt samtidig. Service er tatt på høsten siden motoren var ny. Denne gangen ble i tillegg undervannshuset tatt av. Det er spor av vann i girolja. Skyldes forhåpentligvis at pakningene til påfyllingsskruene var ødelagt. Giren er spylt og forhåpentligvis bra nå, med ny olje. Noen som har ide om hva det kan være? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.