Jump to content

Koblingskontakter

Suzuki

Recommended Posts

jeg trenger å koble diverse saker ute, som skal kunne fjernes lett. Disse sakene er utstyrt med hurtigkontakter i dag, men plastræl som det er, går dette lett i filler.

Eksempler; Autopilot, fjernkontroll autopilot, utvendig VHF høyttaler, kobling av signalbane GPS mv.

Ønsker meg skikkelige koblinger, av industrikvalitet, som er vanntette, motstandsdyktige mot korrosjon, og som aller helst er av metall ( solide ).

Om ulike konakter "matcher" hverandre, er ei heller noen ulempe..

Tips ? :smiley:

Suzuki

Edited by Suzuki (see edit history)

No boat needed..

ja kgt, sjekket maritim. De har MARINCO, men de er kun for infelling. Glemte legge til at jeg bør/vil/skal ha for utenpåliggende montering.

Forøvrig koster MARINCO 278 på Maritim, men bare 5$50 på EBAY..

Suzuki

No boat needed..

Neutrik har jo Ok kontakt matriell, men IP-65 klasse har de vel bare 3 polte plugger og kontaker.

Norsk importør er uansett Benum AS (Tlf 2213 9900)

Mener at jeg har sett multipin kontakter med IP-65 klasse på Elfa...

Mvh Ketil.

Det finnes noen 4, 6 og 12 polte kontakter, husker ikke navnet men det kan jeg finne ut i morgen.

Tror de heter HAN, eller noe i den duren.

MEN de er av industrikvalitet, og deretter utseende, så jeg ville ikke valgt disse dersom du ikke får montert dem ute av synsfeltet.

Kommer tilbake i morgen med full betegnelse og el.nummer, dersom interresse.

:flag:

Båthilsen fra Fernanda.

Hei Suzzzuki,

Bilde

disse kontaktene er helt topp. Får de hos Elfa i en rekke pol-tall og ikke minst for panelutførelse.

Er mørke i farge så de ser ikke helt ille ut mot mørk mahogny heller. Husk eventuelt å bestille med dekk-kopper i gummi.

Mener disse er av MIL standard, så de tåler litt.

Vanntette multipol stikk

Mvh Aquarius

• 10 months later...