Jump to content

Returdiesel opp til ovnstank?

Barco

Recommended Posts

Tenker meg å henge en tank til oljeovn på sia av styrhuset på en 27 foting .

I den står det en 36 hk Bukh.

Er det noen som vet om det er ok å sende overskudds/ returrøret fra fødesystemet opp dit, blir det nok " skuv" og greit for motoren?

Fra tanken tenker jeg å sirkulere dieselen ned et overløpsrør til hovedtanken igjen.

Støtter det jonn sier over her.

Laget noen like tanker da vi bygget sjarker. Hadde og en påfylllingsmulighet på toppen så du ikke måtte ut på fjorden for å få diesel på tanken ved mye landligge. På tomgang eller uten belastning er det omtrent ikke noe retur med mindre du har en moderne motor hvor returen kan kjøle pumpedysene.

Vi lot  det være noen cm mellom topp tank og der utløpet på returen var så vi var sikker på at ikke det rant over ved tung belastning over tid.

Er så lenge siden at jeg erindrer ikke hvor mange cm. det var snakk om. Ellers kan du kansje finne gode bilder av slike tanker hvis du søker på de kjente fabrikantene av ovner.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...