Barco Startet 24.April.2016 Del på Facebook Startet 24.April.2016 Tenker meg å henge en tank til oljeovn på sia av styrhuset på en 27 foting . I den står det en 36 hk Bukh. Er det noen som vet om det er ok å sende overskudds/ returrøret fra fødesystemet opp dit, blir det nok " skuv" og greit for motoren? Fra tanken tenker jeg å sirkulere dieselen ned et overløpsrør til hovedtanken igjen. Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 24.April.2016 Del på Facebook Svart 24.April.2016 Hei, dette har Malo båtene hatt i mange år, originalt montert, så dette fungerer godt. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 24.April.2016 Del på Facebook Svart 24.April.2016 Støtter det jonn sier over her. Laget noen like tanker da vi bygget sjarker. Hadde og en påfylllingsmulighet på toppen så du ikke måtte ut på fjorden for å få diesel på tanken ved mye landligge. På tomgang eller uten belastning er det omtrent ikke noe retur med mindre du har en moderne motor hvor returen kan kjøle pumpedysene. Vi lot det være noen cm mellom topp tank og der utløpet på returen var så vi var sikker på at ikke det rant over ved tung belastning over tid. Er så lenge siden at jeg erindrer ikke hvor mange cm. det var snakk om. Ellers kan du kansje finne gode bilder av slike tanker hvis du søker på de kjente fabrikantene av ovner. Sitér dette innlegget Link to post
Barco Svart 24.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2016 Supert, tusen takk for svar! En skulle drivstoffttrykket på returen er ganske uavhengig av motortype og at det vil virke greit også i denne båten...? Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 24.April.2016 Del på Facebook Svart 24.April.2016 Sørg for rikelig dimensjon på returledningen og bra lufting på tanken slik at du er sikker på å ikke få overtrykk inn på ovnen. Kommer nokså mye overskuddsdiesel når du gir på. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.