arkmarin Startet 25.April.2016 Link til dette innlegget Startet 25.April.2016 Jeg har fått ny 4G ruter fra Ice. Det viser seg at min eksterne antenne ikke passer til tilkoplingen på den nye ruter. Er det noen som vet riktig navn på den overgangen jeg trenger? Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Lars H. Svart 25.April.2016 Link til dette innlegget Svart 25.April.2016 (redigert) Hvilken router har du fått, A1 eller W1? De har ikke lik kontakt. Min nye A1 router har i hvert fall samme kontakt (TNC) som den gamle R90 routeren jeg hadde. Redigert 25.April.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Dreamer Svart 25.April.2016 Link til dette innlegget Svart 25.April.2016 (redigert) W1 har annen type antennetilkobling enn den gamle. Iflg. ICE så skal riktig overgang ligge i esken. Hvis ikke, er det bare å ringe 08200 (sier de). Vær oppmerksom på at også spenningen er forskjellig fra de gamle. Du må derfor kun bruke de nye strømforsyningene. Redigert 25.April.2016 av Dreamer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 25.April.2016 Link til dette innlegget Svart 25.April.2016 (redigert) W1 routeren har SMA tilkobling. Dersom du har en TNC krympet rett på kabelen, tror jeg du skal slite litt med å finne en overgang, - TNC hun til SMA han. Da foreslår jeg å klippe av TNC-kontakten og sette på en SMA han for krymping til RG58 kabel (for det er vel en RG58 kabel variant du har). Den koster kr.39,- med artikkelnummer 37623 hos kjell.com (eller annnen leverandør). Lagt til: Nå ser det forresten ut til at Kjell&Company har fått inn korrekt overgang, TNC-hun til SMA-han til kr.89,- med artikkelnummer 79146 Redigert 25.April.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
arkmarin Svart 25.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2016 Det er W1 jeg har. Jeg skal få bestilt overgangen. Takk for hjelpen! Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Dreamer Svart 26.April.2016 Link til dette innlegget Svart 26.April.2016 Jeg har nettopp pakket opp en ny forsendelse (W1) fra ICE, hvor de påstår at riktige overganger skal ligge i eskene. Det ligger riktig nok 2 overganger i hver eske, men de passer ikke. Her har ICE en liten jobb å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 26.April.2016 Link til dette innlegget Svart 26.April.2016 ICE eksternantennen (NA-S4-8F) er avstemt for frekvensområdet 450-470 MHz. ICE bruker 450MHz, 800 Mhz, 900 Mhz og 1800 Mhz-båndene. BTW; Jeg byttet til Telia etter å ha vært kunde hos ICE siden starten. Hadde på W1 og A1 modemene etter at de gikk til 4G, men med elendig hastighet (og høyt dataforbruk) på begge, også med ekstern antenne. Nå, med Telia har jeg normalt dataforbruk og god hastighet, stort sett bedre enn 35-40 Mbit/s i snitt. Dette kun med de to antennene som sitter på ruteren. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 26.April.2016 Link til dette innlegget Svart 26.April.2016 Litt feil ang. frekvensbruk. Pr. nå bruker de 450 og 800MHz, de høyeste frekvensen kommer i hvert fall ikke i år fortalte ICE meg. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
simon_a Svart 27.April.2016 Link til dette innlegget Svart 27.April.2016 Får man i det hele tatt 4G med Ice. Jeg gjør ikke, selv om jeg ligger i utbygd område og har Ny ruter som jeg var så latterlig dum å betale 1500 kr for hos Ice.. Ice holder ikke mål, og hele greia er på grensen til reinspikka svindel, det mener nå jeg. Sitér dette innlegget Jo mer det bråker, dess gladere jeg blir! 2-takt er best! Zippen skal hete -Slick-.. Link to post
Gtir_man Svart 27.April.2016 Link til dette innlegget Svart 27.April.2016 (redigert) Fiksa meg ice i dag og målinger på land ser nå bra ut Ihvertfall, har også ice på mobilen (bedriftabonement) og har ikke hatt problemer med dekning i Telemark/Vestfold kysten ihvertfall. Så blir spennende å ta i bruk routeren i båten nå ;-) bør jo ha samme dekning på den som mobilen egentlig Redigert 27.April.2016 av Gtir_man (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 27.April.2016 Link til dette innlegget Svart 27.April.2016 Tjaaaa. Tror jeg kan repetere meg i det uendelige, jfr tidligere poster. Har noe erfaring med bredbånd. Startet i Televerket i 1979 og jobber fortsatt som ingeniør for CD med bredbånd teknisk service. Aldri mer ICE, etter å ha vært trofast kunde siden starten har jeg av en merkelig grunn prøvet å forsvart ICE pga 450 MHz.Men nå konvertere jeg til Telia. Sitter i skuta nå, 49/44 Mbits. Skjønner ikke hvorfor ICE skal trones frem. Rekkevidde på 450MHz er en ting, men ta frem spektrumsanalysatoren og sjekk harmoniske refleksjoner, CTB osv, så skjønner man hvorfor hastighet på bredbånd påvirkes. Litt alla 2T og 20T i linje 17 og 19 på PAL var i analog TV kringkasting. De avslørte refleksjoner. Som igjen er analogt nettopp til 450 MHz teknologien. Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 28.April.2016 Link til dette innlegget Svart 28.April.2016 Extern antenne til mobile 4G routeren kan være et tips å ta med seg. ICE er ikke konkurranse dyktig på noe annet en om de kan være bedre på dekning. Jeg brukte ICE på ferie i fjor sommer igjennom Sverige og Danmark og var vesentlig dårligere en samme tur 2014. Gledet med stort når nye modemet kom, men nå betaler jeg 299 for 20GB hos Telia og ICE historie. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 28.April.2016 Link til dette innlegget Svart 28.April.2016 (redigert) 20GB for kr.299,- hos Telia? Så vidt jeg kan se er de datamengdene de tilbyr: 7, 15, 30, 50, 100 og 200GB. Selv har jeg 15GB til kr.299,- fra dem. Ellers er Telia litt "gjerrige" på 4G hastigheten på de 6 forskjellige abonnementene: 10, 20, 30, 30, 30Mbps og "fri" hastighet på det dyrest 200GB alternativet. Redigert 28.April.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 28.April.2016 Link til dette innlegget Svart 28.April.2016 ta frem spektrumsanalysatoren og sjekk harmoniske refleksjoner, CTB osv, så skjønner man hvorfor hastighet på bredbånd påvirkes. I mangel på egen spektrumsanalysator, kan du si litt mer om dette? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Dykker Svart 28.April.2016 Link til dette innlegget Svart 28.April.2016 I gitte tilfeller avhengig av topografi, oppstår ekko på vertikal sendt VHF. Ved maritim VHF er ikke dette kritisk da denne er FM-modulert på frekvenser mellom 156,0 og 162,025MHz. Frekvenser i VHF-båndet er mer utsatt for ekko, som da igjen kan generere 1. og 2. ordens intermodulasjon. I UHF er dette langt mindre kritisk. Dog skal det sies at det er algoritmer som retter opp bitfeil (konstellasjonsfeil) i digital overføring. Hvis denne feiler blir det mindre bitrate. Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 30.April.2016 Link til dette innlegget Svart 30.April.2016 20GB for kr.299,- hos Telia? Så vidt jeg kan se er de datamengdene de tilbyr: 7, 15, 30, 50, 100 og 200GB. Selv har jeg 15GB til kr.299,- fra dem. Ellers er Telia litt "gjerrige" på 4G hastigheten på de 6 forskjellige abonnementene: 10, 20, 30, 30, 30Mbps og "fri" hastighet på det dyrest 200GB alternativet. Tror jeg har 20 gb fordi jeg tok en bindingstid etter et tilbud på telefon fra de. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.