Jump to content

Ta det rolig!


Janago

Recommended Posts

Dette var litt av et kunststykke. De har tydeligvis kjørt på land i stor fart og svaberget som man ser på det andre bildet har fungert som en rampe. Trygt plassert midt oppå fjellet, viser det også hvilken stor styrke glassfiberarmert polyester har.

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

... men hvordan klarer man å kjøre rett på land i dagslys?

Et jæ...godt spørsmål. Er vel en blanding av uoppmerksomhet, høy fart og alkohol. Uoppmerksomhet og alkohol, blir jo bare farligere og farligere i takt med økning av hastigheten.

 

Det som er mest utrolig, er at ikke personskadene er større. Av og til er lykken større enn forstanden.

Link to post
Share on other sites

Ser man på bildet, er dette fra et sted med stor forskjell mellom flo og fjære. Det gjør nok at bildet blir spetakulert. Uansett, godt gjort, føreren var nok en landkrabbe i utgangspunktet.

 

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Link to post
Share on other sites

Ser man på bildet, er dette fra et sted med stor forskjell mellom flo og fjære. Det gjør nok at bildet blir spetakulert. Uansett, godt gjort, føreren var nok en landkrabbe i utgangspunktet.

 

Mvh. BEG

Tipper på autopilot tilkoblet PC, GPS kartplotter

Link to post
Share on other sites

Etter et lignende tilfelle for noen år siden kom den helt udiskutable forklaringen: "Man antar at båten har hatt for liten avstand til land......"

 

Jeg tar en råsjans på at vi kan satse på at samme forklaringen holder denne gangen også  ;-))

 

Konklusjon: hold alltid tilstrekkelig avstand til land!

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Ser man på bildet, er dette fra et sted med stor forskjell mellom flo og fjære. Det gjør nok at bildet blir spetakulert. Uansett, godt gjort, føreren var nok en landkrabbe i utgangspunktet.

Bildet er tatt litt utenfor Bergen, så tidevanns forskjellen er ca én meter. Om du ser hvor høyt det vokser tang på berget, så står båten et godt stykke opp i været.

Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...

kanskje stod ikke DEN grunnen i kartet på siste oppdatering???

Dette har faktiskt hänt i Danmark, Danske Sjöfartsverket, tog av misstag bort markeringen

för ett grund utanför inseglingen till Österby på Laesö !

 

Der finns en undervattenstein utmerkt med en prikk, (Engelsmannen!)

 

För ett par år sedan försvann symbolen på kartet för undervattensstein,

prikken stod dokk kvar både på kartet o verkligheten!

( grundet fanns dock bare kvar i verkligheten  :blush: !)

 

o en dansk seglare leste kartet nogrannt o uppfattade saken som att undervattens-

steinen var borttagen både på kartet o verkligheten! djupkurvorna visade att han skulle

grejja o passere innanför prikken !

 

Han smällde på rejält o fikk store skader på båten !

O efter domstolsförhandling så gav sig Danske Sjöfartsverket o ersatte skadorna på båten

fullt ut !

 

O markeringen kom tilbaks i kartet, ganske snabbt  :confused: !

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Båten står på land samme sted som Rocknes gikk runt i vatlestrømmen

Stemmer. Det begynner å ble en stund siden nå. Har sett båten like ved der jeg bor, så jeg kvapp jo litt da den plutselig var i avisen. Kjenner ikke eieren. Men det jeg egntlig skulle spørre om var: Vet noen hva slags båt dette er? Har ikke sett typen før. Er kanskje ikke så lett å se ut fra bildet. Ligner litt på Fjord i skroget.

Link to post
Share on other sites

 

Dette har faktiskt hänt i Danmark, Danske Sjöfartsverket, tog av misstag bort markeringen

för ett grund utanför inseglingen till Österby på Laesö !

o en dansk seglare leste kartet nogrannt o uppfattade saken som att undervattens-

steinen var borttagen både på kartet o verkligheten! djupkurvorna visade att han skulle

grejja o passere innanför prikken !

 

quote]

 

Var det han som lakonisk spurte folk som kom ut i jolle om de kanskje kunne redde golfkøllene hans...?

:smash:

Link to post
Share on other sites

golf !?   vad er det ?   :lol:  ..................primitiv form av jordbruk !! :lol:

Du Gunga Din, vi snakker her om en opphøyd form for eksistens.

Golfbag i båt.

Jeg skulle utdypet dette i tråden "Ferien går til".

Seile til Strømstad og spille den nye banen der.

Seile til Sannes og spille Mjølkerød.

Seile til Fjellbacka og spille der.

.......

.......

Seile til Skagen og spille på Hvide Klit.

Seile til Læsø og spille der.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Du Gunga Din, vi snakker her om en opphøyd form for eksistens.

Golfbag i båt.

Jeg skulle utdypet dette i tråden "Ferien går til".

Seile til Strømstad og spille den nye banen der.

Seile til Sannes og spille Mjølkerød.

Seile til Fjellbacka og spille der.

.......

.......

Seile til Skagen og spille på Hvide Klit.

Seile til Læsø og spille der.

 

Varför ikke dra til Scotland  o   St Andrews..............

 

 

 

 

 

det spurs bare om jeg kommer in der,  har bare 'grönt kort'  !  :lol:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...