Janago Startet 3.Mai.2003 Del på Facebook Startet 3.Mai.2003 Hei, I disse vår yre båttider er det om å gjøre å ta det rolig, -både utenbords og innabords. Ellers så går det fort slik? Les mer her: http://www.bt.no/lokalt/bergen/article155117 Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 3.Mai.2003 Del på Facebook Svart 3.Mai.2003 Dette var litt av et kunststykke. De har tydeligvis kjørt på land i stor fart og svaberget som man ser på det andre bildet har fungert som en rampe. Trygt plassert midt oppå fjellet, viser det også hvilken stor styrke glassfiberarmert polyester har. Lotus Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 3.Mai.2003 Del på Facebook Svart 3.Mai.2003 Det var i hvertfall et uvanlig bilde, men hvordan klarer man å kjøre rett på land i dagslys? Sitér dette innlegget Link to post
Jonny Svart 3.Mai.2003 Del på Facebook Svart 3.Mai.2003 ... men hvordan klarer man å kjøre rett på land i dagslys?Et jæ...godt spørsmål. Er vel en blanding av uoppmerksomhet, høy fart og alkohol. Uoppmerksomhet og alkohol, blir jo bare farligere og farligere i takt med økning av hastigheten. Det som er mest utrolig, er at ikke personskadene er større. Av og til er lykken større enn forstanden. Sitér dette innlegget Link to post
BEG Svart 3.Mai.2003 Del på Facebook Svart 3.Mai.2003 Ser man på bildet, er dette fra et sted med stor forskjell mellom flo og fjære. Det gjør nok at bildet blir spetakulert. Uansett, godt gjort, føreren var nok en landkrabbe i utgangspunktet. Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
bliss X Svart 3.Mai.2003 Del på Facebook Svart 3.Mai.2003 Ser man på bildet, er dette fra et sted med stor forskjell mellom flo og fjære. Det gjør nok at bildet blir spetakulert. Uansett, godt gjort, føreren var nok en landkrabbe i utgangspunktet. Mvh. BEG Tipper på autopilot tilkoblet PC, GPS kartplotter Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 3.Mai.2003 Del på Facebook Svart 3.Mai.2003 Etter et lignende tilfelle for noen år siden kom den helt udiskutable forklaringen: "Man antar at båten har hatt for liten avstand til land......" Jeg tar en råsjans på at vi kan satse på at samme forklaringen holder denne gangen også ;-)) Konklusjon: hold alltid tilstrekkelig avstand til land! mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
H.H Svart 4.Mai.2003 Del på Facebook Svart 4.Mai.2003 Ser man på bildet, er dette fra et sted med stor forskjell mellom flo og fjære. Det gjør nok at bildet blir spetakulert. Uansett, godt gjort, føreren var nok en landkrabbe i utgangspunktet. Bildet er tatt litt utenfor Bergen, så tidevanns forskjellen er ca én meter. Om du ser hvor høyt det vokser tang på berget, så står båten et godt stykke opp i været. Sitér dette innlegget Link to post
BK Svart 4.Mai.2003 Del på Facebook Svart 4.Mai.2003 Er man på tur, så er man på tur Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 28.Januar.2004 Del på Facebook Svart 28.Januar.2004 Ble stående på skjær selv jeg i sommer, så det kan hende alle det. Lærte da at sjøkartene ikke alltid er nøyaktige. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 28.Januar.2004 Del på Facebook Svart 28.Januar.2004 Mycket blir vi seglare beskyllda för, i annen tråd her :nono: men så her langt opp på land kommer vi ikke Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Marwin Svart 28.Januar.2004 Del på Facebook Svart 28.Januar.2004 men så her langt opp på land kommer vi ikke Njaaaa, kanskje stod ikke DEN grunnen i kartet på siste oppdatering??? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
enter4u Svart 28.Januar.2004 Del på Facebook Svart 28.Januar.2004 Stoler man blindt på GPS eller kartplotter kan dette fort skje ja. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 28.Januar.2004 Del på Facebook Svart 28.Januar.2004 kanskje stod ikke DEN grunnen i kartet på siste oppdatering??? Dette har faktiskt hänt i Danmark, Danske Sjöfartsverket, tog av misstag bort markeringen för ett grund utanför inseglingen till Österby på Laesö ! Der finns en undervattenstein utmerkt med en prikk, (Engelsmannen!) För ett par år sedan försvann symbolen på kartet för undervattensstein, prikken stod dokk kvar både på kartet o verkligheten! ( grundet fanns dock bare kvar i verkligheten !) o en dansk seglare leste kartet nogrannt o uppfattade saken som att undervattens- steinen var borttagen både på kartet o verkligheten! djupkurvorna visade att han skulle grejja o passere innanför prikken ! Han smällde på rejält o fikk store skader på båten ! O efter domstolsförhandling så gav sig Danske Sjöfartsverket o ersatte skadorna på båten fullt ut ! O markeringen kom tilbaks i kartet, ganske snabbt ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
liberty Svart 28.Januar.2004 Del på Facebook Svart 28.Januar.2004 Båten står på land samme sted som Rocknes gikk runt i vatlestrømmen Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 28.Januar.2004 Del på Facebook Svart 28.Januar.2004 Båten står på land samme sted som Rocknes gikk runt i vatlestrømmen Stemmer. Det begynner å ble en stund siden nå. Har sett båten like ved der jeg bor, så jeg kvapp jo litt da den plutselig var i avisen. Kjenner ikke eieren. Men det jeg egntlig skulle spørre om var: Vet noen hva slags båt dette er? Har ikke sett typen før. Er kanskje ikke så lett å se ut fra bildet. Ligner litt på Fjord i skroget. Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 28.Januar.2004 Del på Facebook Svart 28.Januar.2004 Dette har faktiskt hänt i Danmark, Danske Sjöfartsverket, tog av misstag bort markeringen för ett grund utanför inseglingen till Österby på Laesö ! o en dansk seglare leste kartet nogrannt o uppfattade saken som att undervattens- steinen var borttagen både på kartet o verkligheten! djupkurvorna visade att han skulle grejja o passere innanför prikken ! quote] Var det han som lakonisk spurte folk som kom ut i jolle om de kanskje kunne redde golfkøllene hans...? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 28.Januar.2004 Del på Facebook Svart 28.Januar.2004 Var det han som lakonisk spurte folk som kom ut i jolle om de kanskje kunne redde golfkøllene hans...? golf !? vad er det ? ..................primitiv form av jordbruk !! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Krapyl Svart 29.Januar.2004 Del på Facebook Svart 29.Januar.2004 golf !? vad er det ? ..................primitiv form av jordbruk !! Du Gunga Din, vi snakker her om en opphøyd form for eksistens. Golfbag i båt. Jeg skulle utdypet dette i tråden "Ferien går til". Seile til Strømstad og spille den nye banen der. Seile til Sannes og spille Mjølkerød. Seile til Fjellbacka og spille der. ....... ....... Seile til Skagen og spille på Hvide Klit. Seile til Læsø og spille der. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Gunga Din Svart 29.Januar.2004 Del på Facebook Svart 29.Januar.2004 Du Gunga Din, vi snakker her om en opphøyd form for eksistens. Golfbag i båt. Jeg skulle utdypet dette i tråden "Ferien går til". Seile til Strømstad og spille den nye banen der. Seile til Sannes og spille Mjølkerød. Seile til Fjellbacka og spille der. ....... ....... Seile til Skagen og spille på Hvide Klit. Seile til Læsø og spille der. Varför ikke dra til Scotland o St Andrews.............. det spurs bare om jeg kommer in der, har bare 'grönt kort' ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Krapyl Svart 29.Januar.2004 Del på Facebook Svart 29.Januar.2004 Varför ikke dra til Scotland o St Andrews.............. det spurs bare om jeg kommer in der, har bare 'grönt kort' ! Samme her. Det holder det. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Pontius Svart 29.Januar.2004 Del på Facebook Svart 29.Januar.2004 Det finnes to typer båtførere: 1: De som har gått på grunn. 2: De som kommer til å gå på grunn. Sitér dette innlegget Link to post
Johnso Svart 29.Januar.2004 Del på Facebook Svart 29.Januar.2004 Mycket blir vi seglare beskyllda för, i annen tråd her :nono: men så her langt opp på land kommer vi ikke Men når du går på ved flo sjø og fjære er en meter lavere, står du i alle fall ikke like stødig. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 29.Januar.2004 Del på Facebook Svart 29.Januar.2004 Men når du går på ved flo sjø og fjære er en meter lavere, står du i alle fall ikke like stødig. nejda da legger vi oss tilrette, på sidan !! o så får vi en stund ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.