Dixie 2100 Startet 26.April.2016 Link til dette innlegget Startet 26.April.2016 Har handlet inn Trudesign deler til septikanlegget. Har kjøpt skroggjennomføringen "FLUSH" og i monteringsanvisningen står det at den skal limes inn med epoxy. Kan jeg bruke denne fra BT? http://www.biltema.no/no/Bygg/Kjemikalier/Epoksylim/Epoksy-supersterk-2000028570/ Hva skal jeg bruke på gjengene mellom gjennomføringene og ventilene? Hamp eller gjengetape f.eks? Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 26.April.2016 Link til dette innlegget Svart 26.April.2016 Epoxyen fra BT er utmerket. Sjøl brukte jeg Sika, mener jeg å huske, mot ventilen. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
njal Svart 26.April.2016 Link til dette innlegget Svart 26.April.2016 Jeg brukte akkurat den epoksyen, tror jeg fortykket den litt med mikroglassbalonger fra Biltema. På gjengene brukte jeg Loctite 5331 for plastgjenger fra Seatronic. Ble veldig bra Sitér dette innlegget Båten min:Livet med Tortuga, Maxi Fenix 28 fot Link to post
Dixie 2100 Svart 26.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2016 Takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
seilbaaten Svart 27.April.2016 Link til dette innlegget Svart 27.April.2016 Jeg er akkurat ferdig med å montere skroggjennomføringer fra Trudesign. Benyttet en epoxy fra WestSystems som kalles for Six10. Denne kommer i en "Tec7-patron" der begge komponentene ligger og blandes i det de presses ut gjennom spissen. Veldig enkel å jobbe med samt en fordel at den er ferdig fortykket slik at den har passende konsistens til denne jobben. Sitér dette innlegget www.seilbaaten.com www.facebook.com/seilbaaten Link to post
Hakkannen Svart 27.April.2016 Link til dette innlegget Svart 27.April.2016 Jeg er akkurat ferdig med å montere skroggjennomføringer fra Trudesign. Fin og grundig beskrivelse av jobben Sitér dette innlegget Link to post
Dixie 2100 Svart 27.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2016 Jeg er akkurat ferdig med å montere skroggjennomføringer fra Trudesign. Benyttet en epoxy fra WestSystems som kalles for Six10. Denne kommer i en "Tec7-patron" der begge komponentene ligger og blandes i det de presses ut gjennom spissen. Veldig enkel å jobbe med samt en fordel at den er ferdig fortykket slik at den har passende konsistens til denne jobben. Takk for kjempefin beskrivelse Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.