Mathiso Startet 26.April.2016 Del på Facebook Startet 26.April.2016 Hei. Hva ville dere valgt? Hardt eller selvpolerende når båten ligger i brakkvann? Båten har plass i en elv, og det gror ingen ting under båtene iløpet av sommeren. Nå i år er båten slipt ned og jeg skal prime før stoffing. Men blir ikke enig med meg selv om hva jeg skal velge. Sitér dette innlegget Link to post
bmwmaxi Svart 27.April.2016 Del på Facebook Svart 27.April.2016 (redigert) Tror jeg ville valgt hard. Har god erfaring med selvpolerende. Men problemet er at du får et veldig synlig/stygg brun stripe rundt båten som ikke går og vaske bort, da den trekker inn i bunnstoffet. Hvis du ikke velger svart. Redigert 27.April.2016 av bmwmaxi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mathiso Svart 27.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2016 Takker for svar. ? Jeg og tenker litt på hardt. Men er litt redd for at det skal sprekke opp og bli stykt. Den selvpolerende sprekker ikke opp på samme måten tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 27.April.2016 Del på Facebook Svart 27.April.2016 Hvor fort går båten og hvor mange døgn ligger du ute i salt sjøvann? Sitér dette innlegget Link to post
Mathiso Svart 27.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2016 Båten gjør 27 knop. Den er vel ca 3-4 uker på ferie også litt helger. Så den er mest liggende i brakkvann. Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 27.April.2016 Del på Facebook Svart 27.April.2016 Da ville jeg gått for selpolerende. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 27.April.2016 Del på Facebook Svart 27.April.2016 Jeg ligger også i brakkvann i elv i Trondheim. Har hvitt hardt bunnstoff. Det var forrige eier som ordnet med det og jeg har egentlig aldri gjort noe mer med det. Ingen groe etter 3 år. Eneste minuset med hvitt bunnstoff er at det blir gult og stygt, så vurderer et lag med blått selvpolerende oppå, kunn for utseende egentlig... Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Mathiso Svart 27.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2016 Hei glalaks. Fargen er jeg egentlig bestemt meg for. Det blir mørk blå. Det er bare mange i havna nå som sier at jeg burde velge hardt, det gror ikke her likevel. Mens jeg tenker det at, velger jeg hardt. Så mister jeg egenskapen med at bunnstoffet slites vekk av seg selv. Og når jeg da en gang må flekke litt pga flassing eller annen grunn. Så blir det lag på lag med bunnstoff tilslutt. Med hardt bunnstoff kan det hende at det varer i mange år, men en dag må det da skrapes igjen. Med selvpolerende behøver man ikke skrape. Tror nok det ender med selvpolerende. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.