Khaoz Startet 27.April.2016 Link til dette innlegget Startet 27.April.2016 Jeg skal ha nytt anker til båten. Tenkte jeg skulle prøve på et Delta anker denne gang. Har hatt Bruce anker tidligere. Hvor stort anker er det greit å gå for tro? Båten er 36 fot og veier 7000 kg. Ligger mye på svai. Er 20 kg overkill? Har 70m 8mm kjetting. Jeg vet det finnes bedre anker nå, men prisen spiller også en viss rolle ;) Sitér dette innlegget There are two choices in life-Take it or leave it Link to post
Siglo Svart 27.April.2016 Link til dette innlegget Svart 27.April.2016 (redigert) Jeg har 15 kg Delta på 38 fot/7 tonn tomvekt. Er vel omtrent som anbefalt. Fungerer bra, men har ikke prøvd det i sterk vind. Skulle jeg kjøpt nytt anker hadde jeg gått for Rocna, ikke Delta. Originalt Delta er ikke gratis det heller. Redigert 27.April.2016 av Siglo (see edit history) Sitér dette innlegget A ship in port is safe; but that is not what ships are built for. Sail out to sea and do new things. -Grace Hopper Link to post
Khaoz Svart 27.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2016 Har sett på rocna...er nok noe av det bedre ja. Har baugspryd på båten og da ser ikke originalt Rocna ut til å kunne passe pga bøylen(?). Alternativet da er muligens Vulcan, men prisen synes jeg er passe saftig på dette ankeret. Har også tenkt på et Spade anker, men ser ikke ut til å være lett å få tak i her i landet. Sitér dette innlegget There are two choices in life-Take it or leave it Link to post
Eramar Svart 27.April.2016 Link til dette innlegget Svart 27.April.2016 Ser de selger Spade her http://www.malfix.no/innhold.pdf men, i hvert fall aluminiumsvarianten, har en svært høy pris. Sitér dette innlegget Link to post
@ArneO Svart 27.April.2016 Link til dette innlegget Svart 27.April.2016 Om det finnes bedre anker enn delta på markedet nå, så har tidligere eier av båten min kompensert med størrelse... Jeg har et 25 kg Delta-anker i baugen på en 34-fots båt.... Jeg sover veeeldig godt på svai Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
Siglo Svart 27.April.2016 Link til dette innlegget Svart 27.April.2016 Baugspyd og Rocna kan nok være en utfordring, ja. Står litt her: http://kb.rocna.com/kb/Common_fit_challenges Sitér dette innlegget A ship in port is safe; but that is not what ships are built for. Sail out to sea and do new things. -Grace Hopper Link to post
Krimart Svart 27.April.2016 Link til dette innlegget Svart 27.April.2016 Delta er et bra anker, men der som ellers er det jo tyngre jo bedre. Har du plass og kan håndtere 20kg, gå for det. Er ikke overkill. Sitér dette innlegget Link to post
Vilma Benita Svart 27.April.2016 Link til dette innlegget Svart 27.April.2016 Overkill, nei absolutt ikke. Jeg er ganske sikker på at du vil finne ankerfantaster og langturseilere som synes 20 kg vil være litt i knappeste laget. Sitér dette innlegget Mvh,SY Vilma Benita, Beneteau Oceanis 43, (Tidligere 4_Vinder) Link to post
Khaoz Svart 27.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2016 Takk for gode innspill. Jeg prøver et 20kg Delta i sommer, så får vi se til høsten om det var et ok valg. Jeg vurderer å legge til en ankerrulle på siden av baugsprydet for å få plassert et Rocna, men det skjer nok ikke i år. Ikke noe er bedre enn å ligge på eget anker, når man vet at det sitter;) Sitér dette innlegget There are two choices in life-Take it or leave it Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.