Tampen Startet 27.April.2016 Link til dette innlegget Startet 27.April.2016 hei Jeg har kjøpt meg en Jaco pume (spylepumpe) for å montere i båten . Er det noen der ute som kan komme med råd om plassering og hvordan jeg kan gjøre gjennomføringen i skrog . ( hvis jeg trenger det ) Sitér dette innlegget Link to post
Tampen Svart 29.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2016 Ups . Jeg mener selvfølgelig Merry Fisher 645 Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 29.April.2016 Link til dette innlegget Svart 29.April.2016 Hei Tampen! Ser det er skralt med tips å få på installasjon av spylepume... Jeg kan nok ikke hjelpe deg så veldig konkret siden jeg aldri har installert en slik. Men i korte trekk så må du bore et hull i skroget under vannlinja og sette inn en gjennomføring. Det gjør du lett med en drill og en hullsag. Slip rent et litt større parti enn hullet først slik at du kommer gjennom bunnstoffet og inn på primeren. Legg på en streng med fugemasse (sika, tec-7, Bostik smp eller hva det måtte være) på flensen til gjennomføringen, og stram til mutteren på innsiden. Deretter monterer du på en stengekran og en slangenippel. Selve pumpa må du bare prøve å få plassert en hensiktsmessig plass der den er litt ute av veien. Så blir det å legge opp det elektriske. Husk å sette på en sikring i forhold til ledningens tverrsnitt. Til slutt blir det å sette slange fra gjennomføringen til pumpa, og koble til spylepistolen. Dette burde være grei skuring Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Tampen Svart 1.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2016 takker så mye Komodo . Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.