Torsen67 Startet 28.April.2016 Del på Facebook Startet 28.April.2016 Er sikkert ikke lett, men finnes det en olje som gir ca samme farge? Har laget meg noen sidepaneler i x-finer, furu som jeg fikk billig. Sitér dette innlegget Link to post
njal Svart 28.April.2016 Del på Facebook Svart 28.April.2016 Du kan kjøpe teak beis Sitér dette innlegget Båten min:Livet med Tortuga, Maxi Fenix 28 fot Link to post
LM 605 Svart 28.April.2016 Del på Facebook Svart 28.April.2016 Herdins teak-beis. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 28.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2016 Ok, noe som heter det? Helt perfekt! Da skal jeg google det:-) Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 28.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2016 Har Fargerike vegg i vegg med jobben. Kan høre med de også. Sitér dette innlegget Link to post
Riddar4 Svart 28.April.2016 Del på Facebook Svart 28.April.2016 Du får ikke furu til å se ut som teak pga strukturen i treverket. Men du får platene i fargen som ligner teak. Går ut fra at det skal stå til annen teakinnredning. Tror du må lage noen prøver og se hvordan fargen tar seg ut først og så justere. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 28.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2016 (redigert) Er kun fargen jeg er ute etter ja. Resten får stå sin prøve;-) Men har felt inn høyttaler og dobbel koppholder i hvit plast, så det er en god del som vil bryte strukturen. Kjøpte feil plater, men oppdaget ikke dette skikkelig før den var under saga. Redigert 28.April.2016 av Torsen67 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 28.April.2016 Del på Facebook Svart 28.April.2016 Herdins teak-beis. Det heter vel forresten Herdins beis-lakk, ikke vanlig teak beis. Er vel en blanding av beis og lakk vil jeg tro. Har brukt den mye i båt. Hadde selv noen detaljer i vanlig "hvitt" tre som ble utrolig likk teak etter på føring av denne i fargen teak.. Kan vel lakkeres også etterpå. Fåes i flere farger på små-flasker eller halv litere hos en fargehandel. Sitér dette innlegget Link to post
njal Svart 28.April.2016 Del på Facebook Svart 28.April.2016 Jeg har brukt liberon sprit beis med teak farge. Kjøpte den på Jernia. Sitér dette innlegget Båten min:Livet med Tortuga, Maxi Fenix 28 fot Link to post
Riddar4 Svart 28.April.2016 Del på Facebook Svart 28.April.2016 Som gammel sløydlærer har jeg beisa mye, både vannbeis og lakka utenpå og lakkbeis som nevnt ovenfor innholder begge deler. Kona likte så godt fargen at jeg beisa terassen på hytta i teakfarge ifjor. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 28.April.2016 Del på Facebook Svart 28.April.2016 Bland sukkerkulør i vatn prøv til du har rett farge, lakk over når det er tørt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.