Skate Startet 28.April.2016 Link til dette innlegget Startet 28.April.2016 Jeg skal skifte grovfilter på min Yanmar 4 JH3DTE, men er usikker på hvordan jeg skal gå frem. Skal jeg klemme av tilførselslangen først eller er det bare å åpne filterholderen via toppskruen. Når jeg skal sette inn nytt filter, må jeg da fylle opp "koppen" i beholderen med diesel først? Og når alt er satt sammen - skal jeg da pumpe ved finfilteret til det ikke er mer luftbobler? Ser også at gummipakning ved tappepunkt på beholder er morken, men det går muligens an å få tak i ny? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 28.April.2016 Link til dette innlegget Svart 28.April.2016 (redigert) CAV filter? Steng krana på tanken Bytt filter Åpne krana Så vidt jeg husker pleier jeg å åpne en lufting på filteret, så renner det fullt av seg selv. Pumpa på motoren bruker du bare når du har byttet finfilter, og det skulle du vel ikke bytte? Hvis ikke må du pumpe ut mye diesel før du får noen luftbobler. Denne motoren er selvluftende så den harker seg gjennom noen luftbobler. Bare hold litt frisk tomgang til lufta er ute. Ny pakning til dreneringsplugg samt O-ringer følger med filteret Men du kan jo alltids få med deg en du kjenner som har gjort det før Redigert 28.April.2016 av Komodo (see edit history) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Skate Svart 29.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2016 Takk Komodo. Legger ved et bilde av filtersatsen også .https://baatplassen.no/bildearkiv/58/58106/1461903869.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Skate Svart 29.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2016 hvordan får jeg frem bilde - og ikke bare linken? Sitér dette innlegget Link to post
Palbryn Svart 29.April.2016 Link til dette innlegget Svart 29.April.2016 Ved å legge til bilder her så må du kopiere inn linken ved å trykke på "Image" knappen. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 29.April.2016 Link til dette innlegget Svart 29.April.2016 CAV filter? Steng krana på tanken Bytt filter Åpne krana Så vidt jeg husker pleier jeg å åpne en lufting på filteret, så renner det fullt av seg selv. Pumpa på motoren bruker du bare når du har byttet finfilter, og det skulle du vel ikke bytte? Hvis ikke må du pumpe ut mye diesel før du får noen luftbobler. Denne motoren er selvluftende så den harker seg gjennom noen luftbobler. Bare hold litt frisk tomgang til lufta er ute. Ny pakning til dreneringsplugg samt O-ringer følger med filteret Men du kan jo alltids få med deg en du kjenner som har gjort det før Dette forutsetter at dieselnivå i tank ligger høyere enn filteret. Sitér dette innlegget Link to post
EmilS Svart 30.April.2016 Link til dette innlegget Svart 30.April.2016 Så vidt jeg kan se av bildet ditt Skate så er ikke dette et filter i ordets betydning, men en enkel vannutskiller med en skål innvendig som bare skal vaskes ren for skitt fra tanken. En enkel og grei sak. Jeg har selv hatt flere slike og de fungerer greitt. Tappeskruen under er for å tappe vann. For å rengjøre den må du løsne den skruen som sitter i midtten oppå. Ved påmontering er det lurt å fylle koppen med diesel for å slippe å kinne for mye på motoren. ( Har samme motor som du.) Sitér dette innlegget Link to post
Skate Svart 30.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2016 Takk, EmilS. Har kjøpt en ny vannutskiller som jeg skal montere der istedet, så da kommer flere bilder og spørsmål snart. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.