ronbirke Startet 29.April.2016 Del på Facebook Startet 29.April.2016 Har bestemt meg for å oppgradere lokkene på alt trevirke i min n24. Tydeligvis er det brukt fjørti forskjellige typer tre i min båt fra 77. Finer, eikelister, teak lister osv osv. Endel er lakket og endel er malt i sjokoladebrunt. Ser ut som noen har prøvd å være flinke... skogene til pantry og motorkasse skal males hvite men dører og skuffe fronter beholdes lakket som de er. Skrog rundt sofa akter males hvit. Plate midtskips som står i forkant av styreposisjon males og hvit. Etter 5 timer med pussing er begge bordplatene blitt trehvite. Hva er det best å gjøre med nedslipt tre? Beise med mahogny beis også lakke med silkematt er det jeg har lurt på å gjøre... høres det fornuftig ut? Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 29.April.2016 Del på Facebook Svart 29.April.2016 (redigert) Kan se ut som bjørkefiner ut fra bildene jeg får opp på mobilen her. Ja, mahognybeis og lakk blir nok ikke feil Sikkert lurt å prøve på et mindre felt f.eks. bak på ei av platene hvor sterk/konsentrert du bør ha beisen for å få en farge du blir fornøyd med. Det er også lurt å bruke en lakk med UV-filter i før avsluttende strøk med silkematt, da bremses bleking og misfarging på grunn av sollys. Redigert 29.April.2016 av Hakkannen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ronbirke Svart 29.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2016 Takk for tipset ? Bordene var nok beiset fra før og, men tidens tann hadde gulnet dem betydelig. Har trua på silkematt lakk!! Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 29.April.2016 Del på Facebook Svart 29.April.2016 Silkematt kan fort bli fint ja Lakkerte senest denne uka ei luke i teak silkematt, etter å ha påført et par lag med blankere lakk med UV-filter, ser pent og eksklusivt ut Sitér dette innlegget Link to post
ronbirke Svart 29.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2016 Lekkert! ??? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.