havardos Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 Har planer om å kjøpe meg ekkolodd og muligens kartpotter. Har sett at slikt utstyr er enormt billig i USA. Er det noen som har erfaring med å kjøpe slikt utstyr fra det store landet over dammen, og kan anbefale noen nettbutikk? Hvordan blir det med toll og porto kostnader? Quote Link to post
Avsluttet2 Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 Har vært diskutert mye før, ta et søk så finner du endel om det. Har ennå tilgode å lese om noen som har dårlige erfaringer uansett hvilken butikk som er brukt. Vær oppmerksom på at prisene varierer ganske mye fra nettbutikk til nettbutikk. Selv valgte jeg den safe løsningen og kjøpte fra Stavanger seil. Ble noen tusinger dyrere, men føltes mye tryggere. Regner også med at jeg får utmerket service om jeg har brukt for det. Eneste forskjellen på plotterene er den norske bruksanvisningen. Alternativt om du kvier deg for å handle i en utenlansk nettbutikk er å kjøpe importerte plottere som ofte annonseres på finn.no - der er de fortsatt noen kroner billigere enn å handle fra norsk forhandler. tj Quote Link to post
Martin_ Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 Jeg handlet mye utstyr (radar, kartplotter, gps, autopilot, fjernkontroll, ekkolodd...) i USA for 8 mnd siden. http://www.brokenlegdave.com/ er veldig gunstig på pris og man får meget god service. Quote Link to post
froesak Posted June 24, 2006 Share Posted June 24, 2006 Jeg handlet mye utstyr (radar, kartplotter, gps, autopilot, fjernkontroll, ekkolodd...) i USA for 8 mnd siden. http://www.brokenlegdave.com/ er veldig gunstig på pris og man får meget god service. Hvor mye kommer det på for og få sendt ett ekkolodd/plotter til norge? Må man betale noe moms eller toll på dette? Quote Link to post
Sydvesten Posted June 24, 2006 Share Posted June 24, 2006 (edited) Det kommer til moms på duppedingsen og frakten.... samt et lite gebyr til de som fortoller dette.. Det kan gjøres selv om en føler for det også... Men det er er meget enkelt og greit å handle fra USA... Edited June 24, 2006 by sydvesten (see edit history) Quote Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
froesak Posted June 24, 2006 Share Posted June 24, 2006 Det kommer til moms på duppedingsen og frakten.... samt et lite gebyr til de som fortoller dette.. Det kan gjøres selv om en føler for det også... Men det er er meget enkelt og greit å handle fra USA... Hvor mye moms er det som kommer på prisen? er det 24%?? Quote Link to post
Sydvesten Posted June 24, 2006 Share Posted June 24, 2006 25% er satsen i Norge for tiden.. det har det vel vært i noen år nå... Quote Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
froesak Posted June 24, 2006 Share Posted June 24, 2006 25% er satsen i Norge for tiden.. det har det vel vært i noen år nå...OK så da er prisen den som står oppgitt + 25% mva og det som kommer på i frakt da.Har sammenlignet en lowrance: den koster 3400 inkl 25% mva i usa. og den koster 5400 her inkl mva Så det er ett par tusen og spare minus frakt da. vet ikke hvor mye frakten er men det blir vell kanskje fort en 5-600,-??? Quote Link to post
Gudrun Posted June 24, 2006 Share Posted June 24, 2006 Husk bare på å regne frakten med i regnestykket før du legger til moms. Quote Link to post
balugo Posted June 24, 2006 Share Posted June 24, 2006 Har god erfaring med disse. http://www.wmjmarine.com/ Hyggelige priser, og ikke minst veldig hurtig levering. UPS er på døra etter få dager. Quote Link to post
Hui900 Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 Noen som vet om nettbutikk hvor man får tak i skikkelig utstyr; Furuno og Simrad? Quote Link to post
terisa Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 Hva er det som er så dårlig med de andre merkene ? Quote Link to post
Sydvesten Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 I den grad du er av den oppfatning av at alt annet enn de merkene du lister opp ikke er skikkelig, så finner du "skikkelig" utstyr på stort sett alle de nettadresser som er linket til i denne tråden... så det er bare og handle i vei Quote Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Hui900 Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 Det var ikke meningen å disse andre merker, har bare veldig god erfaring med disse merkene. Det er jo disse merkene som brukes i yrkesbåter. Ordla meg kanskje litt dårlig. Fant faktisk utstyret jeg var ute etter nesten like billig hos Finn. Quote Link to post
Recommended Posts