Jump to content

Kartplottere og ekkolodd fra USA?


havardos

Recommended Posts

Har planer om å kjøpe meg ekkolodd og muligens kartpotter. Har sett at slikt utstyr er enormt billig i USA.

 

Er det noen som har erfaring med å kjøpe slikt utstyr fra det store landet over dammen, og kan anbefale noen nettbutikk?

 

Hvordan blir det med toll og porto kostnader?

Link to post
Share on other sites

Har vært diskutert mye før, ta et søk så finner du endel om det.

Har ennå tilgode å lese om noen som har dårlige erfaringer uansett hvilken butikk som er brukt.

Vær oppmerksom på at prisene varierer ganske mye fra nettbutikk til nettbutikk.

Selv valgte jeg den safe løsningen og kjøpte fra Stavanger seil. Ble noen tusinger dyrere, men føltes mye tryggere. Regner også med at jeg får utmerket service om jeg har brukt for det.

Eneste forskjellen på plotterene er den norske bruksanvisningen.

Alternativt om du kvier deg for å handle i en utenlansk nettbutikk er å kjøpe importerte plottere som ofte annonseres på finn.no - der er de fortsatt noen kroner billigere enn å handle fra norsk forhandler.

 

tj

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Det kommer til moms på duppedingsen og frakten.... samt et lite gebyr til de som fortoller dette.. Det kan gjøres selv om en føler for det også...

 

Men det er er meget enkelt og greit å handle fra USA...

Redigert av sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Det kommer til moms på duppedingsen og frakten.... samt et lite gebyr til de som fortoller dette.. Det kan gjøres selv om en føler for det også...

 

Men det er er meget enkelt og greit å handle fra USA...

Hvor mye moms er det som kommer på prisen? er det 24%??
Link to post
Share on other sites

25% er satsen i Norge for tiden.. det har det vel vært i noen år nå...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

25% er satsen i Norge for tiden.. det har det vel vært i noen år nå...

OK så da er prisen den som står oppgitt + 25% mva og det som kommer på i frakt da.

Har sammenlignet en lowrance: den koster 3400 inkl 25% mva i usa. og den koster 5400 her inkl mva Så det er ett par tusen og spare minus frakt da. vet ikke hvor mye frakten er men det blir vell kanskje fort en 5-600,-???

Link to post
Share on other sites

I den grad du er av den oppfatning av at alt annet enn de merkene du lister opp ikke er skikkelig, så finner du "skikkelig" utstyr på stort sett alle de nettadresser som er linket til i denne tråden... så det er bare og handle i vei

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...