cse Startet 30.April.2016 Del på Facebook Startet 30.April.2016 Hei, Jeg fortsetter med mine uvitende spørsmål om vedlikehold av båt! Jeg må bytte sittebenkene i båten. Det ser ut som om de er laget av dørkfinerplater som av tidligere eier ikke har blitt forseglet eller vedlikeholdt. Så nå har de gått helt i oppløsning og må byttes helt ut. Jeg har bokstavelig talt googlet og trålt dette forumet i to uker på jakt etter en god oppskrift og ide om hvordan jeg kan gjøre dette best (og billigst), men uten at jeg har kommet frem til noe konkret. Så da håper jeg at dere har noen forslag til hvordan jeg kan gjøre dette. Jeg har vurdert: Bruke King Starboard plater i bunn og så legge teakstaver eller eventuelt Isiteek oppå dette. Kjøpe teakstaver og legge dette. Men de fleste teakstavene jeg finner er 12mm tykke. Vil dette være sterkt nok til at man tåler en voksen mann hoppe ned på sittebenkene? Må man i tillegg ha plater under? Hvilken plater kan man isåfall bruke til dette? Det er ingen plastikk som teaken i dag kan limes ned på, og i tillegg er to av benkene også luker. Bruke forskalingsplate eller lignende i bunn og så bekle denne med tynnere (4-5mm) takstaver. Også bekle sidene av denne platen. Forsegle med epoxy. Vil det bli tett? Jeg vil ikke få problemer med vannintregnign i platen? Som sagt har jeg trålt nettet etter ideer eller en god oppskrift, men uten hell. Alle tips eller råd i én eller annen retning tas imot med takk! (Gjerne også med konkrete linker) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.