EtsiV Startet 30.April.2016 Link til dette innlegget Startet 30.April.2016 Hei. Jeg forsøker å måle kompresjon på motoren min da den ikke sviver helt riktig. Det går fint å måle på den øverste sylinder, den måler mellom 11-12 bar. Prøver så på nederste, den ligger mellom 5-6 bar, men får ikke skikkelig turtall når jeg vrir nøkkel for å måle nederste sylinder. Begge pluggene er ute, og kun måleutstyr er koblet til den ene sylinderen. Hva skyldes dette? Kan det være fordi den er skåret? Sitér dette innlegget Link to post
EtsiV Svart 1.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2016 Noen som vet noe?:) Sitér dette innlegget Link to post
Audiquattro Svart 1.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2016 (redigert) Utfør testen med fulladet batteri og WOT. Redigert 1.Mai.2016 av Audiquattro (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
EtsiV Svart 1.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2016 Batteri er fulladet.har 2 batteri i båten, og begge er nettop ladet. Jeg tenkte om d kan være at stempelring er ødelagt, og lager motstand eller noe? Sitér dette innlegget Link to post
EtsiV Svart 2.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2016 Fikk målt kompresjon nå. Begge sylindrene havner på ca 11 bar:). Men det er et problem når jeg kjører, det er at motoren mister litt effekt i kanskje 1 sekund, så kommer den tilbake. Slik gjør den nesten hele tiden. Noen som har noen gode ideer? Bensinpumpe, slanger og tank er helt nytt. Forgassere er renset og skiftet dyser. Den er veldig tungstartet, og til tider går den ikke skikkelig på tomgang. Sitér dette innlegget Link to post
Audiquattro Svart 2.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2016 Hva med tenningssystem. Er det nytt/overhalt? Sitér dette innlegget Link to post
simon_a Svart 2.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2016 Jeg ville kanskje sjekket tetninger ved innsuget, altså mellom forgasser og innsug. Det du beskriver kan minne om falsk luft, (Tungstartet og dårlig tomgang). Sitér dette innlegget Jo mer det bråker, dess gladere jeg blir! 2-takt er best! Zippen skal hete -Slick-.. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.