GKN Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 Lurer på hvor på Østlands (Oslo/ Vestfold) området man kan få kjøpt Fender sokker til Kule fendere. Diameteren på kulene er 450 mm. Hvis man ikke har sokker så er det gnisse lyder og det ønsker jeg ikke å høre på i sommer. Tips mottas med takk Quote Link to post
Lars H. Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 (edited) Hei. Kjøpte selv trekk til pølsefendere, ca. 50cm lange, diameter ca. 20cm hos Biltema. Disse gikk like godt på kulefenderne mine på ca 35cm. Tror det var en av mellomstørrelsene av trekk jeg kjøpte. De er svært elastiske og av riktig god kvalitet. de finnes også i hvit farge. Lars H. Edited June 2, 2005 by Lars H. (see edit history) Quote Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Whistler Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 (edited) Det kan du lage selv av en gammel (eller ny for den del) collegegenser/sweatshirt. Ermene blir fendersokker for vanlige fendere. "Bolen" eller kroppen skulle passe til en kulefender. Edited June 2, 2005 by Whistler (see edit history) Quote Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Suzuki Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 "Bolen" eller kroppen skulle passe til en kulefender. <{POST_SNAPBACK}> Bra det ikke bare er meg som har perfekt kroppsfasong for øl-drikking.... Suzuki Quote No boat needed.. Link to post
Careka Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 (edited) Bra det ikke bare er meg som har perfekt kroppsfasong for øl-drikking.... Suzuki <{POST_SNAPBACK}> Pass deg Suzuki, eller så får du nytt navn: "kulefenderen" Edited June 2, 2005 by careka (see edit history) Quote Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
`MINA' Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 Vi "ofret" et flisteppe ( mørkeblått til kr 40.- ) som ble sydd om til strømper til fenderene. Kulefenderene har vi ikke laget til enda, men det kommer. Lett å holde rent, og tåler mye. Blir heller ikke gnisse lyder av dette. Quote Mvh `MINA` Link to post
Bitteliten Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 Lurer på hvor på Østlands (Oslo/ Vestfold) området man kan få kjøpt Fender sokker til Kule fendere.Dockside Marine på Vallø skaffet meg en kulefender med trekk. Lurer på om jeg ikke så at de hadde en ekstra i butikken her om dagen også. se www.docksidemarine.no for kontaktinfo Quote Link to post
Lotus Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 Lurer på hvor på Østlands (Oslo/ Vestfold) området man kan få kjøpt Fender sokker til Kule fendere.Synes ikke du skal dekke til dine kule fendere med sokker. Da kan jo ingen se hvor kule de er. Jeg hadde en gang 2 fendere. De var bare råkule. Artig mønster og stilig farge. Ikke talom at de skulle få en sokk tredd nedover seg. Lotus Gult er kult! Quote Link to post
Das_Boot Posted June 3, 2005 Share Posted June 3, 2005 Synes ikke du skal dekke til dine kule fendere med sokker. Da kan jo ingen se hvor kule de er. Jeg hadde en gang 2 fendere. De var bare råkule. Artig mønster og stilig farge. Ikke talom at de skulle få en sokk tredd nedover seg. Lotus Gult er kult! <{POST_SNAPBACK}> Dette er jeg HELT enig i ! La de kule fenderene forbli kule Quote Link to post
Havgaper Posted June 3, 2005 Share Posted June 3, 2005 Enig i at kule fendere skal forbli kule. Det er selfølgelig ikke å komme bort fra at nabobåten gjerne unngår å få svarte striper på siden av litt for møkkete fendere. De er ikke lette å holde rene. Kanskje ikke strømpen er så dum likevel ? Quote Link to post
GKN Posted June 4, 2005 Author Share Posted June 4, 2005 (edited) Har nå gjort som Lars H. tipset om over og skal tre de over i morgen å gjøre en prøve. Min erfaring er at Fendere uten fender sokker gir både gnissing og skitt på skuta. Edited June 4, 2005 by GKN (see edit history) Quote Link to post
Recommended Posts