Douro Svart 11.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2007 Det er kanskje verd å nevne at eier av dene båten ... Autopiloten hadde han montert selv. Hei, Sjøtummel, Dette får jeg ikke til å stemme. I rapporten står det at det var "Noonan Boats and Tony Brown Electronics" som foretok ettermontering av autopiloten. I brev til undersøkelseskommisjonen av 20. mars 2006, framfører eieren (Philip Watson) kritikk mot de som monterte autopiloten - og han omtaler dem i 3. person. Sitér dette innlegget Link to post
Douro Svart 11.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2007 Dette er tildels kommentert av kommisjonen som bemerker at rorstammen burde vært konstruert slik at et eventuelt brudd ville skjedd nederst ved innfestingen av roret. Ellers er jeg også enig med kommisjonen i at det var svært uheldig å feste armen for rormekanismen i unødvendig stor avstand fra det øvre lageret. Hei NilsPils, Jeg kan ikke se at kommisjonen kom med slike merknader som du her siterer dem på. Derimot så kom båteieren med slike merknader, i sitt noe kritiske brev hvor han kommenterte kommisjonens konklusjoner. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 12.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2007 (redigert) Dette får jeg ikke til å stemme. I rapporten står det at det var "Noonan Boats and Tony Brown Electronics" som foretok ettermontering av autopiloten. Rettelse, jeg skulle ha skrevet at han hadde fått ettermontert autopilot. Poenget var at det ikke var båtprodusentens montering. En helt annen ting er dette er et eksempel som potensielle langturseiler kanskje bør tenke grundig gjennom når de diskuterer side opp og side ned om hvilken båt som egner seg for langtur. Personlig ville jeg nok foretrekke noe annet enn spaderor hvis jeg tenkte meg over et par verdenshav. Redigert 12.Mars.2007 av Sjøtummel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 12.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2007 To 38 fotere. Hadde det gått bedre med "Megawat" dersom den hadde hatt en rorkonstruksjon som vist på den svenske båten i forgrunnen? Tre rorlager. Det øverste står i cockpitkarmen aktenfor cockpit. Syrefast roraksling. Rorhylsa ender over vannlinja. Riktignok ikke så billig som på den tyske båten. Går rorakslingen av inni båten slik det skjedde med "Megawat" så mister man styringa. Det blir ikke et digert hull i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Douro Svart 12.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2007 To 38 fotere. Hadde det gått bedre med "Megawat" dersom den hadde hatt en rorkonstruksjon som vist på den svenske båten i forgrunnen? Riktignok ikke så billig som på den tyske båten. Hei, Mulligan, Fint og illustrativt bilde! Jeg drar kjensel på tyskeren, men hvem er svensken? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 12.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2007 Comfortina 38 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.