Martin Blomberg Startet 5.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 5.Mai.2016 Jeg skal sette på ekstern oljefilter og oljekjøler på min Perkins 4.107. For å montere denne kombinasjonen på motoren behøver jeg en adapterplate som jeg fester på stedet der det originale oljefilteret var montert på motorblokka. Jeg behøver noe oljesikkert pakningsmateriale mellom motorblokka og adapterplata. Hva skal jeg bruke og hvor kjøper jeg det? Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 5.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2016 Du kan vel kjøpe en orginal pakning hos en Perkins-forhandler så slipper du å gruble over materialvalg. I tillegg så slipper du å klippe den ut også. Økonomideler kan sikkert sende deg en i et brev til en ringe sum. Sitér dette innlegget Link to post
Martin Blomberg Svart 5.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2016 Svaret fra økonomideler var at de ikke har noen reservedeler til perkins 4.107. Hvor kjøper man best oljetålig pakningsmaterial? Sitér dette innlegget Link to post
ahamm Svart 5.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2016 Biltema har pakningsmateriale. Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
Martin Blomberg Svart 5.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2016 (redigert) Hvilken av pakningsmaterialene hos biltema er det best å bruke? De har vel noe silikonbasert på tube. Noen som har testet det på olje? Redigert 5.Mai.2016 av Martin Blomberg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 5.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2016 Vanlig RTV silikon brukes til bunnpanner og annet oljerelatert. Forøvrig har biltema ymse kork og andre pakningsplater i forskjellige tykkelser, man kan skjære/klippe ut vanlig pakning av. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
TMe Svart 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 Pakningsilikon frarådes. Kommer denslags inn i systemet kan lett en oljekanal blokkeres. Deler til Perkins kan umulig være et problem. Rikelig med forhandlere. http://www.universal-diesel.no/forhandlere-perkins-kubota_2.html Sitér dette innlegget Link to post
Martin Blomberg Svart 6.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 Ble til at jeg kjøpte ark med pakningsmaterial fra Biltema. Får teste og se hvordan det blir. Når det gjelder reservedeler til Perkins så er det forskjell på hva som finnes her i Norge og hva som finnes i utlandet og til hvilke årsmodeller. Perkins 4.107 og antageligvis 4.108 er det ikke mange reservedeler å oppdrive av fra Økonomideler og heller ikke fra universaldiesel (sist jeg ringte dem for et år siden). Fra England er det derimot enkelt å skaffe. Parts4engine har jeg brukt flere ganger. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.