Jump to content

Hvilket pakningsmateriale til olje(filterholder)?

Martin Blomberg

Recommended Posts

Jeg skal sette på ekstern oljefilter og oljekjøler på min Perkins 4.107. For å montere denne kombinasjonen på motoren behøver jeg en adapterplate som jeg fester på stedet der det originale oljefilteret var montert på motorblokka.

Jeg behøver noe oljesikkert pakningsmateriale mellom motorblokka og adapterplata.

Hva skal jeg bruke og hvor kjøper jeg det?

Vanlig RTV silikon brukes til bunnpanner og annet oljerelatert.

Forøvrig har biltema ymse kork og andre pakningsplater i forskjellige tykkelser, man kan skjære/klippe ut vanlig pakning av.

bilde

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Ble til at jeg kjøpte ark med pakningsmaterial fra Biltema. Får teste og se hvordan det blir.

Når det gjelder reservedeler til Perkins så er det forskjell på hva som finnes her i Norge og hva som finnes i utlandet og til hvilke årsmodeller. Perkins 4.107 og antageligvis 4.108 er det ikke mange reservedeler å oppdrive av fra Økonomideler og heller ikke fra universaldiesel (sist jeg ringte dem for et år siden). Fra England er det derimot enkelt å skaffe. Parts4engine har jeg brukt flere ganger.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...