Jump to content

Sikring på landstrøm går når jeg skrur på bryter for batterilader


BMW X1

Recommended Posts

Kober til strømledning fra uttak på båt til strømboks som står på brygga, går ombord i båten og skrur på bryteren for landstrøm. Alt virker ok, når jeg skrur på bryter for batterilader så ryker sikringen på strømboks på brygga. Virket fint når jeg ladet batteriene for ca 2 mnd siden.

 

Er det batterilader som er ødelagt? Laderen har stått montert siden 2006.

Link to post
Share on other sites

Skifta ut en slik lader i dag ombord i en Bayliner 2855 (2002) . Samma feil der etter eieren kortslutta utgangen. Ny lader= null feil og ingen sikring som gikk

Polar 17 Bowrider Prototype

Skibsplast 660 TDI 2.8

 

Gi meg et fast punkt, og jeg skal flytte jorden !! Arkimedes

Link to post
Share on other sites

Prøvde en ny strømboks på brygga i dag, når jeg skrudde på landstrømbryter i båten gikk automatisikringen på land. Så da ligger nok feilen en annen plass enn batterilader.

 

Fungerte fint når jeg koblet med til landstrøm for ca 2 mnd siden da jeg skulle lade opp batteriene, siden den gang har jeg ikke gjort noe.

 

Hvor skal  jeg begynne å lete etter feilen?

Link to post
Share on other sites

viss sikringen ikkje ryker før du slår på landstrømbryteren ligger nok feilen ombord, hadde det vert feil på landstrømkabelen din ville sikringen røket med det samme du plugget den i.

Det enklaste du kan gjøre er og trekke ut støpselet eller få koblet fra laderen på 220v siden, koble opp landstrømmen og slå på bryteren viss sikringen holder da er feilen i laderen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...