Jump to content

Skibsplast 600vs, hvor bestille kalesje? Pris og leveringstid?

T_A_J

Recommended Posts

Har du malnr på kalesjen (liten lapp med nr på kalesjen din en el annen plass)? I så fall kan jeg anbefale hansen protection. Har selv kjøpt ny derfra og er storfornøyd. Må nok betale litt men kvalitet koster gjerne. Jeg bestilte på sensommeren i fjor og det gikk 8-9 uker så var den i posten (selvfølgelig høysesong med leveringstid...). Uansett valg. Lykke til.

Hei du! jeg fikk laget kalesje til min båt i sent i 2014, da brukte jeg D design i brumunddal. jeg er veldig fornøyd med den jobben som ble gjort. Hun som sydde kom hjem til meg for å ta mål for å få 100% passform. det ga meg mulighet til å gjøre endringer som å øke takhøyden,plassere vinduer der jeg ville samt at jeg fikk laget en 2-delt kalesje.. min kalesje kom på 11200,- (jeg hadde da kalesjestoff selv..) se gjerne i min prosjekt tråd for noen bilder. https://baatplassen.no/i/topic/114039-andy-20-min-f%C3%B8rste-b%C3%A5t/

• 9 år senere...

Hvem var leverandøren av kalesjer til Skibsplast, som kan bekrefte at dette var orginal leverandøren i 2002 for feks 655

Jeg har notert at Agder kalesje sier de var leverandøren: "Merk at Agder Kalesje as var leverandør til båtprodusenten Skibsplast as helt frem til de la ned son produksjon på Evje. Vi kjenner produktene godt 😊."

Hansen Protection sier de har Jens Sagen malene -som om det er orginalen: "Vi har originalmalene som ble produsert til Skibsplast i sin tid."

Jeg har vært en god del rundt å sett på båter og ser flere har tilpasnings problemer på kjørekalesjen på sidene akter. I likhet med meg selv, og utallige justeringer ikke løser dette.

Feks at man ikke "knepper" på sidene da sidene nærmest peker oppover bakerst, mens andre "knepper" på og det er stramt som fiolin streng på akterst "knapp" begge sider og dertil hørende slakk i aktre strikker.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...