Biam1 Startet 6.Mai.2016 Del på Facebook Startet 6.Mai.2016 Hei, Plutselig begynte jeg å klø meg i huet i forhold til oljepåfylling på motoren. Hvorfor er det to steder hvor man kan/må fylle på olje? Syntes å huske at jeg alltid kun har helt på i påfyllingen på toppen..? Hva er påfyllingen på siden for? Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
EmilS Svart 6.Mai.2016 Del på Facebook Svart 6.Mai.2016 Det er fordi det på mange båter er motoren under et fast dekk. Da blir det ofte så liten klaring at påfylling fra toppen er vanskelig. Derfor er det også oljepåfylling fra siden. Hadde selv en 55 hk Yanmar hvor det var slik sidefylling. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.Mai.2016 Del på Facebook Svart 6.Mai.2016 Det høres logisk ut, har samme motoor selv, men hva med påfylling av kjølevæske, den er også på toppen av motoren? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kenneth 81 Svart 7.Mai.2016 Del på Facebook Svart 7.Mai.2016 Sitter og stirrer på mobilen så bildet er litt smått, men er ikke det der sånn ca i nærheten av dieselpumpa? Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
LM 605 Svart 7.Mai.2016 Del på Facebook Svart 7.Mai.2016 Er riktig det, som det blir sagt, det er jo et alternativt påfyllingshull for olje. Vet at mange seilbåter bruker dette, pga lettere adkomst. Ellers er vel alle motormonteringer, i alle fall i nyere båter, montert slik at man skal kunne komme til ved event. påfylling/sjekk av kjølevæske, ventiljustering, impeller, reimer, etc. Som regel er der vel løse lemmer etc, og lignende over/rundt motoren som kan fjernes uten for mye kommers. Men det finnes jo mange gamle båter som jo "halve" båten må demonteres for å få tilgang til motoren/tanker, osv. Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 7.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2016 Takk for oppklaringen dere ?? Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 7.Mai.2016 Del på Facebook Svart 7.Mai.2016 Nå er det vel og slik at de fleste motorene vi har i båt og rusler og går i alle mulige landbruksmaskiner, gravemaskiner og generatorer og da er det ikke alltid like enkelt å komme til på toppen som i en båt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.