Jump to content

Useriøse båtkjøpere er det værste jeg veit..!


Ternen32

Recommended Posts

Og med et velrettet slag med sjuerjern slår en fra Husøy til Husvik. :yesnod:

<{POST_SNAPBACK}>

Trenger nesten ikke noe velrettet slag engang. Med litt god rennafart og medvind, kan du jo hoppe over sundet. Norges korteste fergestrekning gikk forøvrig her. Veien til Fjærholmen ble en mil kortere ved å ta sykkelen over sundet med "Ole 2".

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

En nabo som i mange mange år handlet med brukte biler i "husbankklassen" hadde en kompis som var advokat.

Han sa til meg en gang at dette med håndpenger hadde han fått vurdert av kompisen. Det han kom til var at beløpet på håndpenger må ikke være så høyt at det ansees som delbetaling.

<{POST_SNAPBACK}>

Det avgjørende blir i tilfelle om det er klart avtalt at kjøperen taper pengene hvis han ikke hoster opp resten. Så lenge den avtalen er klar og grei, spiller beløpets størrelse ingen rolle. Det er jo fortsatt avtalefrihet i landet her. Og det skulle bare mangle at ikke selgeren skulle kunne sikre seg og ha en kompensasjon dersom kjøperen trekker seg.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Vel, det var nå det som var selve saken: Håndpenger taper du hvis du trekker deg.

Da har du låst en handel som forhindrer andre å kunne slå til på. Dette gjelder for begge parter. Selger er og låst. Har du begynt å betale på varen og så trekker deg, kan nok sikkert de med sorte kapper holde på noen uker med ordkløving. Var dette å anse som håndpenger eller delbetaling pga. summens størrelse?? Mens vi andre dødelige? Jo vi taper penger...... :headbang:

Link to post
Share on other sites

En må jo se totalbeløpet i en sammenheng med evt. håndpenger. Slik båtmarkedet er i dag så er det "first in, first serve". en kan likevel drøye til handelen er gått i orden før en ringer andre som har meldt sin interesse og informere de. Det er en ting som teller ved kjøp og salg; cash is king.

Link to post
Share on other sites

Mente ikke å være besserwisser.

Kun å komme med litt info.

Og med et velrettet slag med sjuerjern slår en fra Husøy til Husvik. :yesnod:

<{POST_SNAPBACK}>

Oppfattet deg definitivt ikke som besserwisser. Det var tross alt jeg som opererte med feilinfo :cheers:

 

Ville jo nesten tro at det holdt med en wedge over sundet jeg men.... :wink:

Redigert av Fram25 (see edit history)

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Link to post
Share on other sites

Og med et velrettet slag med sjuerjern slår en fra Husøy til Husvik. :yesnod:

<{POST_SNAPBACK}>

 

Ville jo nesten tro at det holdt med en wedge over sundet jeg men.... :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

ARGHH - ikke golf her også ! :rolleyes::rolleyes: Blir snart tullerusk, av golf-gærne kolleger, som setter i i gang med putting i gangen, utslag på trappa og polering av golfjern ved kaffemaskina..

 

Og når topp-general-chief-in-command, ankommer, og alle burde grave seg ned bak store papirhauger, er han jaggu like sprø han også... :lol:

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Kjøpte en gang en brukt motor fra en kar i Skien. Han bedyret at motor fungerte, jeg var dum til å tro på det. Monterte inn motor, den ville ikke starte og etter å bruke hele sommeren på demontering fant jeg ut til slutt at denne motoren kunne ikke starte. Toppen var det sprekk i, Ingen av manifoilene var tette, selv noe så enkelt som impeller var i stykker. Toppakning var gåen.

 

Det selger hadde gjort var å lakere alt på nytt slik at det så fint ut. Siste gang jeg går på ett sånt salg. Ren svindel da det ble sakt at motor også var overhalt. Jeg var naiv og har fremdeles navnet og adressen på selger. Burde naturligvis gjøre det public men nå er det gått for lang tid. :cryin:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Hvorfor slik opphisselse?

Meget godt våpen mot halvplanere.

Blir en for nærgående, ruller du ut en bit Astroturf på fordekket, tar stø stance og gir ham en Titleist Pro V1 midt i kartplotteren. :yesnod:

<{POST_SNAPBACK}>

DET - hørtes ut som et bra forslag. ( hva de tekniske uttrykkene gikk ut på, har jeg mål av meg å IKKE finne ut av, antar kortversjonen er knas i plotteren, med steinhard golfball, fyrt av fra dekk.. )

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...