Jump to content

Tette plastdieseltank innenfra


Whiskey

Recommended Posts

Har en liten lekkasje som trolig kommer fra en plugget tilkobling i bånn av en dieseltank.

 

Det er vanskelig å få ut tanken, og kommer ikke til fra utsiden uten å sage hull i et vanntett skott. men kommer til innenfra gjennom mannhullet.

 

Er det noen god måte å få tettet dette innenfra, eller er det bare å brette opp ermene og bruke ferien på dette?

 

Slik ser det ut:

 

Baltic-pappa

Link to post
Share on other sites

Hvorfor ikke bruke en skrog gjennomføring av rustfritt stål eller messing med pakninger, mutter og sikafleks ved å lage ett større hull. hvis slanger ikke passer etterpå kjøper du bare en overgang å setter på. Jeg ville stolt mye mer på det enn å smøre på noe lurium. Enten så kan du tette helt igjenn med plate på innsiden og utsiden. for deretter å bruke en skrog gjennomføring ved siden av 

bilde

Redigert av bayliners (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvorfor ikke bruke en skrog gjennomføring av rustfritt stål eller messing med pakninger, mutter og sikafleks ved å lage ett større hull. hvis slanger ikke passer etterpå kjøper du bare en overgang å setter på. Jeg ville stolt mye mer på det enn å smøre på noe lurium. Enten så kan du tette helt igjenn med plate på innsiden og utsiden. for deretter å bruke en skrog gjennomføring ved siden av

 

Fordi jeg ikke kommer til fra utsiden uten mye mikk og fordi den gjennomføringen kun er plugget, altså ønsker jeg det skal være tett.

 

Men du har et poeng. Egentlig merkelig det ikke er tettet med noe mothold på innsiden. Det er heller ikke luftingen som sitter lenger opp. Da hadde det kanskje vært tett.

Baltic-pappa

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...