Jump to content

Tomgang på en suzuki df70!

sjøJens

Recommended Posts

Tomgangen er elektronisk justert vha IAC ventilen. Denne modulerer og justerer lufttilgangen forbi gasspjeldet. I tillegg er der en fast justerbar luftbypass men den bør ikke justeres uten PC med diagnose tilkoblet.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

IAC ventilen skal ha en bestemt "duty cycle", altså hvor lenge der er på i forhold til hvor lenge den er av og det må leses ut med diagnoseutstyr.

Bak gummiproppen til høyre for den gule sirkelen er den manuelle justeringen (bildet er en 98 modell så den er nok ikke helt lik din). Du kan prøve å justere den litt ut og se om det hjelper men noter deg hvor mye du skrur slik at du kan komme tilbake til der du var om nødvendig.

bilde

Motoren SKAL starte og gå fint uten å gi gass.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...