sjøJens Startet 7.Mai.2016 Del på Facebook Startet 7.Mai.2016 Hei! Jeg har en 2002 mod. Suzuki df70 med alt for lav tomgang. (Starter ikke uten gass hjelp!) Så da lurte jeg på om det er noen som veit om det er mulig å justere tomgangen på denna motoren? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 7.Mai.2016 Del på Facebook Svart 7.Mai.2016 Tomgangen er elektronisk justert vha IAC ventilen. Denne modulerer og justerer lufttilgangen forbi gasspjeldet. I tillegg er der en fast justerbar luftbypass men den bør ikke justeres uten PC med diagnose tilkoblet. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
sjøJens Svart 7.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2016 Takker for svar! Den IAC ventilen byttet jeg i fjor, Så da burde jeg kanskje få ett verksted til å gå over og justere motoren skikkelig for meg! Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 7.Mai.2016 Del på Facebook Svart 7.Mai.2016 IAC ventilen skal ha en bestemt "duty cycle", altså hvor lenge der er på i forhold til hvor lenge den er av og det må leses ut med diagnoseutstyr. Bak gummiproppen til høyre for den gule sirkelen er den manuelle justeringen (bildet er en 98 modell så den er nok ikke helt lik din). Du kan prøve å justere den litt ut og se om det hjelper men noter deg hvor mye du skrur slik at du kan komme tilbake til der du var om nødvendig. Motoren SKAL starte og gå fint uten å gi gass. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.