BingoBonzo Startet 7.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 7.Mai.2016 Etter at jeg satte i nye batterier ble babord side en den tyngre og jeg trenger noe for utligne dette på styrbord. Løsningen er ikke flere batterier, ønsker ikke å bruke tid på kasse og nytt strekk med kabler. Noen tips til "myk" ballast på ca 30-40 kg, kanskje noe nyttig, og bør være "myk" og lett å stroppe fast. Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
WGM Svart 7.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2016 Hva med 5 x 12 Aass Ankerpils ? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 7.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2016 Redningsflåte, om plasseringen ikke er for utilgjengelig :) må være den tryggeste ballasten man kan ha :) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 7.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2016 (redigert) Hva med 5 x 12 Aass Ankerpils ? Godt forslag. Men da vil vel båten få slagside igjen etter hvert? Kanskje både båt og skipper . . . Redigert 7.Mai.2016 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
WGM Svart 7.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2016 Godt forslag. Men da vil vel båten få slagside igjen etter hvert? Kanskje både båt og skipper . . . Jeg ser den, men da utligner det hverandre og det er jo følt opplevelse som betyr noe i denne sammenhengen Sitér dette innlegget Link to post
Fiks Svart 7.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2016 4 stk 4liters spylervæskekanner fylt med betong? Veier ca. 10 kg/stk Sitér dette innlegget Link to post
WGM Svart 7.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2016 Betong er jo ikke akkurat "myk" Sitér dette innlegget Link to post
Gurine Svart 7.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2016 Kanskje sandsekker i passelig størrelse kan gjøre susen? Sitér dette innlegget Link to post
Hans-martin Svart 7.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2016 (redigert) traktorslanger fyllt med sand. Redigert 7.Mai.2016 av Hans-martin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 7.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2016 Bra forslag her, likte godt både redningsflåte og Aass ankerpils Tror det blir litt krøkkete med flåten og som tidligere nevnt er ikke Aass ballasten langsiktig...Kanskje sekker eller tilsvarende kan gjøre susen. Hva er en traktorslange, er ikke traktordekk slangeløse? Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
bare lek(k)er Svart 8.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2016 4 tilitere med vann. Da har du reserve tank, og vann du enkelt kan feks ta med på land for kaffekoking på bålet eller noe annet. Fylles lett opp fra hovedtanken. Trygve Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 8.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2016 På en tidligere båt brukte jeg lastebilslanger fylt med fin støpesand. Lette å stue, og forme etter rommet de skal ligge i.. Sitér dette innlegget Link to post
Hans-martin Svart 8.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2016 Hær har du slanger med sand, perfekt som ballast, Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 8.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2016 Å bruke vekter for å rette opp en planende båt høres ut som feil medisin. Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 12.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2016 (redigert) Å bruke vekter for å rette opp en planende båt høres ut som feil medisin. Tar gjerne i mot tips hvordan jeg enkelt kan løse dette uten å måtte sette inn ny batterikasse, strekke nye kabler, etablere lufting med borring i skrogside osv osv? Redigert 12.Mai.2016 av BingoBonzo (see edit history) Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
DieselDahl Svart 12.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2016 Hva med et aggregat? Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 12.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2016 Vil anbefale barrer med noe tung metall, ikke nødvendigvis bly pga prisen. Grunnen til at jeg ikke anbefaler bilslanger med sand er at disse går i oppløsning etter noen år, gummien løser seg op og sanden blir liggende i bunn av båten. Det er ofte mulig å kjøpe slike metallbarrer fra metallretur firma i nærområdet. Sitér dette innlegget Link to post
Luna III Svart 12.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2016 Jeg hadde behov for ballast i en båt en gang og da fikk jeg tak i slanger hos et dekkfirma. Disse kuttet jeg i to, stripset i den ene enden, fylte på litt vann, deretter tørrbetong (i sekker a' 25 kg) en lirten skvett vann og så strips igjen. Disse føyde seg fint etter området de ble plassert og vannet gjorde at de herdet til betong etterhvert og altså ingen fare for sandsøl ved eventuellt "slangebrudd". Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 13.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2016 Mange bra tips her nå, ser ut som om jeg svinger innom en dekkbutikk og ser om de har noen slanger liggende. Skal også ta en ny runde I maskinrommet for å se på muligheten til å flytte startbatteriet over til SB side, men er redd det blir stor jobb med ny batterikasse, kabelstrekk og lufting. Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.