Kompen Startet 8.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 8.Mai.2016 Hei Jeg har en Engbo ankervinsj med fjerkontroll fra 2004. Fjernkontrollen har tre knapper, rød, grønn og gul. Vinsjen virker som normalt når den blir kjørt fra panelet, men fra fjernkontrollen er det ingen respons. Fjernkontorllen har et rødt diodelys på siden som lyser hver gang jeg trykker inn en knapp. Det er helt nye batterier i kontrollen. Det står ikke nevnt et ord om noen form for synkroniserig i brukermanualen. Noen som har noen ide om hvor jeg skal begynne? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 8.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2016 Jeg kjenner ikke Engbo sin fjernkontroll men mye tyder på at den er OK siden dioden lyser når du trykker. Sjekk om mottakerdelen har driftspenning, om alle kontakter er ok og om det klikker i den når du trykker på fjernkontrollen. Er den død, ja så er den kanskje nettopp det Sitér dette innlegget Link to post
fokus Svart 8.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2016 Selv har jeg ILAS, men er det noen tips å hente fra den manualen? http://www.digeltek.no/ilas-marine/feilsoking-vinsjer/ Sitér dette innlegget Link to post
gav Svart 8.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2016 Prøvd å kjøre vinsjen ut først? Hvis hovedstrømmen har vært kuttet må jeg gjøre det før fjernkontrollen virker. Sitér dette innlegget Link to post
Kompen Svart 9.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2016 Takk for tipsene, skal teste i morgen Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 9.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2016 Prøvd å kjøre vinsjen ut først? Hvis hovedstrømmen har vært kuttet må jeg gjøre det før fjernkontrollen virker. Så det er samme greia som når man vil ha ankeret opp med det vanlige panelet hvis strømmen til vinsjen har vært kuttet? Også da må man slippe litt ut før man kan dra inn. Ganske dårlig design, hvis du spør meg... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Kompen Svart 10.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2016 Testet alt mulig i dag, ser ut for at det er mottakeren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.