Danielomg Startet 9.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 9.Mai.2016 Hei! har et problem med min tilt/trim motor! I lokket er det 2 elektriske børster som er koblet på en ledning så går rett inn på motoren på båten før å hente strøm, og greier ikke å finne tak i en slik ledning med børster på, ledninga må byttes ut pga den er gnagd hull i, og børstene er helt nedslitt, og får da ikke til pg tilte motoren pga dårlige børster.. Men finner ikke ut serienr på tiltmotoren! Noen så kan hjelpe meg?' Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig Mercury power tilt/trim hjelp fort! hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".Alle må vennligst lese disse før man poster. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 9.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2016 vært i kontakt med Ravns Garasje? de har visstnok bra peiling på mercury Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Danielomg Svart 9.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2016 Ivar nei har ikke prata med dem, skal ringe dem imorgen? Takk for tipset! Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 9.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2016 Når du ringer kan du gjøre det du ikke har gjort her ... opplyse om hvilken motor det er, og fra hvilket årstall den stammer fra ? Sitér dette innlegget Link to post
Danielomg Svart 9.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2016 Er en mercury 50hk 1993, 3 syl 2 takt Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 9.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2016 (redigert) Prøvde å slå den opp, men det ble litt vel mye å velge mellom, du må nok ha serienummer når du skal finne originaldeler til denne. Jeg tipper at en Arco 6276 passer. De pumpene passer på de fleste av de motorene, koster halvparten av en original pumpe, og er som regel kvalitetsmessig på høyde med en original. Du må selvfølgelig sjekke at den virkelig passer, ut i fra delenummeret til originalpumpen. For ordens skyld, det du henviser til som en "ledning med børster i enden", er altså trimpumpen din, og du må nok kjøpe ny. -> http://www.amazon.com/Arco-Tilt-Motor-Repair-6276/dp/B0000AYACQ -> http://www.ebay.com/itm/Arco-Tilt-Trim-Motor-Repair-Kit-6276-/311564861744?hash=item488ab68130:g:5iIAAOSwYlJW4z2r&vxp=mtr Redigert 9.Mai.2016 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Danielomg Svart 10.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2016 Trur du denna passe? Eller va den i billigste laget til å høre OK ut? http://m.ebay.com/itm/161373142589 Sitér dette innlegget Link to post
Danielomg Svart 10.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2016 Fant serienr på power tilt motoren, det er: 37-818637-5 Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 10.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2016 Så vidt jeg kan se i delekatalogen til Mercury, er det delenummeret på klistremerket som sitter på pumpen, ikke selve pumpen? Så vidt jeg kan se sitter det klistremerket på en motor med nummer 809885A2, og som nevnt vil en Arco 6276 erstatte den pumpen, men det kan jo være at det samme klistremerket er benyttet på andre pumper også? Jeg ville holdt meg til en Arco pumpe, disse er ansett for å være av god kvalitet, men det får være opp til deg. Sitér dette innlegget Link to post
Danielomg Svart 10.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2016 Trur eg går for ei arco!? Tusen takk for hjelpa! Mye nyttig info på forumet! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.