Jump to content

Tohatsu 9,9 trimming


Volvo_fh16

Recommended Posts

Trimming av utenbordsmotor gjelder vel samme reglene for trimming av sugmotor generelt? Er vel rimligere og gå noen motor størrelser opp? Ser det er en 9.9. Husk at båtførere under 16 år ikke kan føre båter med mer effekt en dette og ikkje båter over 8m ☺

Link to post

Du trenger vel ikke trimme den, men bare fjerne plomberingen eller bygge den om til 15 hk (som motoren vel egentlig er).

Det ligger mange tråder her på båtplassen om akkurat det samme som du spør om.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
  • 2 uker senere...

Hei!

Du må ikke gjøre det så vanskelig som beskrevet over.

Tohatsu 9,9 (fra tidlig på 2000-tallet og fremover) "plomberte" motorene sine med en annen throttlecam. Altså den dingsen som regulerer hvor mye spjeldet til forgasseren skal åpne. Denne må du bytte til den originale. Koster bare noen hundrelapper hos original deleforhandler. Det var en tråd her på BP som beskrev med bilder hvordan du gjør det, men jeg fant ikke tråden igjen i farten. Hvis du googler den så er den en liten metalldings festet med to skruer.

Da kan kan du få 15 HK. Noen av motorseriene kunne du i tillegg bytte hele forgasseren, men da fikk du 18 hk. Resten av motoren er lik.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...