Volvo_fh16 Startet 9.Mai.2016 Del på Facebook Startet 9.Mai.2016 Jeg har en tohatsu 9,9 totakt som står på en steady 375 og jeg syns det går litt for treigt. Så jeg vil trimme den hva kan jeg gjøre da. Forskjellige måter? Sitér dette innlegget Link to post
aleksanderknudsn Svart 9.Mai.2016 Del på Facebook Svart 9.Mai.2016 Trimming av utenbordsmotor gjelder vel samme reglene for trimming av sugmotor generelt? Er vel rimligere og gå noen motor størrelser opp? Ser det er en 9.9. Husk at båtførere under 16 år ikke kan føre båter med mer effekt en dette og ikkje båter over 8m ☺ Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 9.Mai.2016 Del på Facebook Svart 9.Mai.2016 Du trenger vel ikke trimme den, men bare fjerne plomberingen eller bygge den om til 15 hk (som motoren vel egentlig er). Det ligger mange tråder her på båtplassen om akkurat det samme som du spør om. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Volvo_fh16 Svart 9.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2016 Meina på at den egentlig er 18 med plomba i Sitér dette innlegget Link to post
Fastling Svart 20.Mai.2016 Del på Facebook Svart 20.Mai.2016 Sjekk pakning mellom forgasser og insug, på Tohatsu 25 satt "plomberingen" der. Selve pakningen var nesten tett, bare en stripe midt på som var åpen, som åpningen på en sparegris. Bare å fjerne paknings material til full åpning.. Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 20.Mai.2016 Del på Facebook Svart 20.Mai.2016 Meina på at den egentlig er 18 med plomba iNei, 18-hesteren har litt større blokk, selv om den tilsynelatende er lik. 15 hk er samme motor. Sitér dette innlegget Link to post
Vindøyet Svart 21.Mai.2016 Del på Facebook Svart 21.Mai.2016 Hei! Du må ikke gjøre det så vanskelig som beskrevet over. Tohatsu 9,9 (fra tidlig på 2000-tallet og fremover) "plomberte" motorene sine med en annen throttlecam. Altså den dingsen som regulerer hvor mye spjeldet til forgasseren skal åpne. Denne må du bytte til den originale. Koster bare noen hundrelapper hos original deleforhandler. Det var en tråd her på BP som beskrev med bilder hvordan du gjør det, men jeg fant ikke tråden igjen i farten. Hvis du googler den så er den en liten metalldings festet med to skruer. Da kan kan du få 15 HK. Noen av motorseriene kunne du i tillegg bytte hele forgasseren, men da fikk du 18 hk. Resten av motoren er lik. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.